Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 30 Μαΐου 2020

Πώς Wi-Fi, NFC, RFID μπορούν να αυξήσουν 20% τον τζίρο


της Αλεξάνδρας Γκίτση (capital.gr)
 
Αισθητήρες παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση α’ υλών, ημι-έτοιμων και τελικών προϊόντων, καταγράφοντας ποσότητες αποθεμάτων στα ράφια και στις αποθήκες και προσφέροντας παράλληλα ποιοτικό έλεγχο μέσω ανίχνευσης θερμότητας, υγρασίας κ.α. παραμέτρων. 

Συσκευές Wi-Fi, Bluetooth, NFC, RFID κ.α. διαμεσολαβούν για τη μεταφορά των δεδομένων από τους αισθητήρες στις κεντρικές πλατφόρμες συγκέντρωσης δεδομένων, όπου λογισμικά advanced analytics αναλαμβάνουν την επεξεργασία τους, στοχεύοντας στη ταχύτερη λήψη αποφάσεων και στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας αναπλήρωσης των αποθεμάτων. 

Μέσω τεχνητής νοημοσύνης αναλύεται το ιστορικό πωλήσεων αλλά και παραγόντων όπως η τοποθεσία, ο καιρός, προσφορές, ώστε να προσδιοριστεί η καμπύλη ζήτησης των καταναλωτικών προϊόντων. 

Σημεία beacons βοηθούν στην ολοκλήρωση αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου ενώ εφαρμογή (app) του καταστήματος στα smartphone δίνει νέες δυνατότητες υποστηρίζοντας wishlists και προγράμματα επιβράβευσης (loyalty schemes). Για τους πελάτες που δεν χρησιμοποιούν smartphones, "έξυπνα καλάθια και καρότσια" παρέχουν πληροφόρηση για τη διάρκεια παραμονής στο κατάστημα και διευκολύνουν το check-out. 

Σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Όχι. Είναι το κατάστημα του αύριο, σήμερα, που συνδέει τις νέες τεχνολογίες έχει πολυκαλαναλική παρουσία και έχει κάνει εφικτή τη δημιουργία διασυνδεδεμένων ψηφιακά δικτύων εφοδιασμού που αποτελούν το βασικό κλειδί, πέραν από τους καταναλωτές φυσικά, για να λειτουργήσει και να αποδώσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. 

Γιατί όμως κάποιος να επενδύσει στην ψηφιακή εποχή; Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ για όσους επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό το όφελος θα είναι έως 20% περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με ανταγωνιστές χωρίς ψηφιακή παρουσία. 

Το κόστος διατήρησης ψηφιακών πελατών έναντι απόκτησης νέων μέσω προσωποποιημένης προβολής και διαφήμισης είναι 5 φορές μικρότερο ενώ επιτυγχάνουν έως 86% αύξηση των κερδών, μέσω προσωποποιημένης τιμολόγησης και μείωσης του κόστους γενικής προβολής και προώθησης.
Επίσης καταγράφεται έως 20% αύξηση του μέσου όγκου και τιμής παραγγελίας ανά πελάτη μέσω προτάσεων που ταιριάζουν ατομικά στον αγοραστή, ως 97% αύξηση διαθεσιμότητας προϊόντων λόγω καλύτερης πρόβλεψης των αναγκών των πελατών, αλλά και 10% αύξηση στις πωλήσεις στο φυσικό κατάστημα με αδιάλειπτη διαθεσιμότητα προϊόντων στα ράφια λόγω καλύτερης γνώσης των προτιμήσεων των πελατών. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΒ επιτυγχάνεται 30-55% μείωση κόστους μέσα από τεχνολογίες αυτόματων ταμείων. 

"Το λιανικό εμπόριο 360ο αποτελείται από το τρίπτυχο: διασυνδεδεμένοι πελάτες, έξυπνο κατάστημα και διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Εμπειρία εξυπηρέτησης πλέον δεν είναι μόνο η χαμηλή τιμή ή η ποιότητα των προϊόντων. Ο ψηφιακός καταναλωτής αναζητά επίσης ορθή ενημέρωση για τους όρους της συναλλαγής", σημειώνει ο ΣΕΒ. 

Πηγή: capital.gr
  
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου