Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

Έναρξη υποκαταστήματος

Πως θα κάνετε έναρξη υποκαταστήματος

Πολλές είναι οι επιχειρήσεις, που παρ’ όλο που η οικονομία δεν έχει σταθεροποιηθεί ακόμα, αυτές καλπάζουν οικονομικά και βλέπουν τους τζίρους τους να αυξάνονται. Έτσι, ορμώμενοι από την καλή τους πορεία επιλέγουν να επεκταθούν και να κάνουν έναρξη υποκαταστήματος.

Το υποκατάστημα μπορεί να έχει την ίδια δραστηριότητα με το κεντρικό μπορεί όμως να έχει ανεξάρτητη δραστηριότητα. Δηλαδή μπορεί το κεντρικό να έχει δραστηριότητες λιανικών πωλήσεων και η έναρξη υποκαταστήματος να αφορά δραστηριότητα καφέ  ή εστιατορίου.

Διαδικασία έναρξης υποκαταστήματος

Αρχικά, χρειάζεται να βρείτε τον χώρο και να γίνει το μισθωτήριο συμβόλαιο μέσω taxis. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση ενοικίασης αλλά και στην περίπτωση δωρεάν παραχώρησης η ιδιόχρησης.

Ιδιαίτερη μεταχείριση έχει η έναρξη υποκαταστήματος σε ΙΚΕ ή ΕΠΕ. Χρειάζεται να γίνει έκτακτη συνέλευση να συμφωνήσουν οι εταίροι καθώς επίσης και να ελεγχθεί εαν το καταστατικό επιτρέπει την έναρξη υποκαταστήματος. Αν δεν επιτρέπεται χρειάζεται να γίνει νέο καταστατικό και να παρέχεται η δυνατότητα αυτή. Το νέο καταστατικό θα δημοσιευτεί το ΓΕΜΗ και μέσα σε τριάντα (30) μέρες από την μέρα της σύνταξης, θα πρέπει να κατατεθεί και στην εκάστοτε εφορία.

Για την έναρξη υποκαταστήματος χρειάζεται η ατομική επιχείρηση ή εταιρία (ΟΕ, ΙΚΕ) να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη καθώς και ταμειακά ενήμερη στο επιμελητήριο που ανήκει.

Έναρξη σε υποκατάστημα : η προθεσμία

Για την έναρξη υποκαταστήματος η προθεσμία είναι τριάντα (30) ημερολογιακά μέρες. Οι τριάντα (30) μέρες αφορούν τις συναλλαγές. Πιο αναλυτικά δεν μπορεί να γίνει καμία συναλλαγή πριν από αυτό το διάστημα, και όταν λέμε συναλλαγές αναφερόμαστε σε πωλήσεις ή αγορές.

 

Ενδοκοινοτικές συναλλαγές στο υποκατάστημα (Σύστημα Vies)

Μια επιπλέον ιδιαίτερη διαδικασία για την έναρξη υποκαταστήματος είναι στην περίπτωση που θέλει κάποιος να κάνει ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Οι ενδοκοινοτικές συναλλαγές (Vies) μπορούν να προστεθούν μόνο στο κεντρικό κατάστημα.

Τι σημαίνει αυτό, αν το κεντρικό κατάστημα έχει ενταχθεί στο σύστημα ενδοκοινοτικών αποκτήσεων-παραδόσεων (Vies), τότε δεν χρειάζεται να γίνει κάποια ενέργεια. Αν δεν έχει ενταχθεί, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί στον αρμόδιο υπάλληλο της εφορίας, να προγραμματίσουν ραντεβού για αυτοψία στην έδρα.

Στο ραντεβού ο υπάλληλος θέλει να δει το μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ, αν υπάρχει πραγματικά ο χώρος και αν είναι ο κατάλληλος. Έτσι θα δηλωθεί στο μητρώο της εφορίας ότι θα γίνονται ενδοκοινοτικές συναλλαγές είτε αποκτήσεων είτε παραδόσεων.

 

Ειδικές άδειες λειτουργίας

Υπάρχει περίπτωση, όταν θα γίνει η έναρξη υποκαταστήματος να χρειαστεί κάποια ειδική άδεια. Στην περίπτωση έναρξης χώρου εστίασης χρειάζεται άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος. Στην περίπτωση που στο υποκατάστημα θα χρησιμοποιούνται υλικά εύφλεκτα η επικίνδυνα για το περιβάλλον θα χρειαστεί άδεια πυρασφάλειας κτλ. Αυτό κρίνεται ανάλογα με τον ΚΑΔ που θα θέλουμε να προσθέσουμε. Εδώ θα ήταν χρήσιμο να συμβουλεύουμε έναν ειδικό μηχανικό που ασχολείται με επαγγελματικές άδειες.

 

Εργασίες μετά την έναρξη υποκαταστήματος

Αρχικά, θα πρέπει να τυπωθεί σφραγίδα. Η σφραγίδα θα περιέχει στα στοιχεία του υποκαταστήματος αλλά και τα στοιχεία του κεντρικού.

Στην περίπτωση που το υποκατάστημα θα απασχολήσει προσωπικό, πρέπει να γίνει απογραφή υποκαταστήματος στον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) του κεντρικού. Επίσης θα πρέπει να ενημερωθεί ο επαγγελματίας αν χρειάζεται για την λειτουργία του υποκαταστήματος να τηρεί κάποιο ειδικό βιβλίο ή έντυπο. Για παράδειγμα βιβλίο καπνίσματος η έντυπο παραπόνων.

Τέλος, στο υποκατάστημα θα πρέπει να τηρούνται ξεχωριστά λογιστικά και φορολογικά βιβλία και στοιχεία. Τι σημαίνει αυτό, θα πρέπει το υποκατάστημα να έχει τη δική του ταμειακή μηχανή, δελτίο αποστολής, τιμολόγιο πωλήσεις κτλ. Επίσης θα πρέπει να εκτυπώνει δικό του ξεχωριστό βιβλίο εσόδων-εξόδων.

Παρ όλα αυτά η επιχείρηση φορολογείται στο σύνολο. Δηλαδή στο τέλος την χρήσης θα στέλνεται μια κοινή και ενιαία φορολογική δήλωση για την επιχείρηση. Μπορεί στο έντυπο Ε3, που αναφέρονται τα έσοδα και τα έξοδα, να βγαίνει ένα κοινό αποτέλεσμα αλλά υπάρχουν ξεχωριστοί κωδικοί για κάθε υποκατάστημα.

 

Έναρξη αποθήκης αντί έναρξης υποκαταστήματος

Σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο αντί για έναρξη υποκαταστήματος να γίνει έναρξη αποθήκης. Η αποθήκη μπορεί να είναι μακριά από το κεντρικό ακόμα και σε άλλο νομό και περιφέρεια. Στην αποθήκη αποθηκεύονται τα εμπορεύματα και από εκεί μπορούν να κινούνται και να μεταφέρονται στους ενδιαφερόμενους.

Με συνοδεία το δελτίου αποστολής μπορούν να πάνε σε πελάτες και μέχρι την 15η μέρα του επόμενου μήνα, να κοπεί τιμολόγιο πώλησης και να σταλθεί στον πελάτη. Για παράδειγμα αν κάποιος πελάτης στις 2 Φεβρουαρίου κάνει μια παραγγελία, η αποθήκη ετοιμάζει και μεταφέρει το εμπόρευμα με Δελτίο αποστολής και μέχρι τις 15 Μαρτίου έχει δικαίωμα το κεντρικό να παραδώσει στον πελάτη το τιμολόγιο πώλησης.\

Η έναρξη αποθήκης έχει την ίδια διαδικασία με την έναρξη υποκαταστήματος και εξυπηρετεί αποκλειστικά τις επιχειρήσεις που πουλάνε εμπορεύματα. Δεν μπορεί να έχει αποθήκη μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.

Σε αυτές τις δύσκολες αλλά καθοριστικές αποφάσεις χρειάζεται ένας καλός λογιστής-φοροτεχνικός. Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να τον συμβουλεύεται και να έχει την στήριξη από έναν ειδήμονα σε όλη την επιχειρηματική του πορεία είτε κάνει έναρξη ατομικής επιχείρησης, είτε ίδρυση ομόρρυθμης εταιρείας ΟΕ είτε σύσταση ΙΚΕ  είτε οποιαδήποτε άλλη μορφή εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου