Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Ίδρυση Ομόρρυθμης εταιρίας (Ο.Ε.) – Ετερόρρυθμης εταιρίας (Ε.Ε.) – Διαδικασία


 

Η σύσταση ομόρρυθμης εταιρίας (ΟΕ) και η έναρξη ετερόρρυθμης εταιρίας (ΕΕ) πραγματοποιούνται μέσω της Υπηρεσίας Μιας Στάσης (ΥΜΣ), που λειτουργεί στο ΓΕΜΗ.

Η υπηρεσία του ΓΕΜΗ (Γενικό εμπορικό μητρώο) αναλαμβάνει να προχωρήσει στην έκδοση ΑΦΜ και κλειδαρίθμου για το σύστημα taxis για την εταιρία, αφού έχουν συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Βασικά χαρακτηριστικά της ΟΕ είναι τα εξής :

  • Δεν χρειάζεται συμβολαιογραφικό έγγραφο για την σύσταση της, αντιθέτως αρκεί ένα ιδιωτικό συμφωνητικό. Συστήνουμε όμως τη σύνταξη καταστατικού να την αναλαμβάνει κάποιος δικηγόρος ή νομικός σύμβουλος
  • Δεν απαιτεί συγκεκριμένο ύψος εταιρικού κεφαλαίου για να συσταθεί μια Ο.Ε.
  • Οι εταίροι της ομόρρυθμης εταιρείας ευθύνονται με την προσωπική τους περιουσία για όλες τις υποχρεώσεις της εταιρείας. 

 

Διαδικασία έναρξης ΟΕ-ΕΕ

Βασικά δικαιολογητικά σύστασης ΟΕ-ΕΕ

  1. Αίτηση – Υπεύθυνη δήλωση – Εξουσιοδότηση στο ΓΕΜΗ βάση παραρτήματος : Έντυπο με ιδρυτή Φυσικό πρόσωπο, Έντυπο με ιδρυτή Νομικό πρόσωπο
  2. Καταστατικό σύστασης, πρωτότυπο και υπογεγραμμένο (Πρότυπο καταστατικό ΟΕ και Πρότυπο καταστατικό ΕΕ σύμφωνα με το ΓΕΜΗ)
  3. Δυο καταστατικά της υπό σύσταση ΟΕ-ΕΕ σε έντυπη μορφή ενυπόγραφα από τους ιδρυτές ή από τους έχοντες ειδική συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα και ένα σε ηλεκτρονική επεξεργάσιμη μορφή (doc).
  4. Ένα καταστατικό σε έντυπη μορφή ανυπόγραφο.
  5. Αποδεικτικό ολοσχερής καταβολής κεφαλαίου όπου εκ του νόμου προαπαιτείται για τη σύσταση εταιρείας. 
  6. Προέγκριση άδειας υγειονομικού ενδιαφέροντος – Άδεια εκμετάλλευσης του χώρου από Δήμο (Εφόσον απαιτείται. Κυρίως για συγκεκριμένα επαγγέλματα όπως κυλικείο, φούρνος, εστιατόριο, κομμωτήριο κτλ)
  7. Πτυχίο-Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (εφόσον απαιτείται)
  8. Φωτοτυπίες αστυνομικών ταυτοτήτων των εταίρων ή Διαβατήριο σε ισχύ για πολίτες κράτους μέλους της ΕΕ, Διαβατήριο και Άδεια Διαμονής για πολίτες κράτους εκτός ΕΕ
  9. Έντυπα μητρώου της εφορίας συμπληρωμένα : Έντυπο Μ3, Έντυπο Μ7 και όπου απαιτείται Μ6 και Μ8
  10. Λογαριασμός τραπέζης των ιδρυτών (Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο ποσό προς επιστροφή)
  11. Καθορισμός ειδικού εκπροσώπου των εταίρων με τα στοιχεία επικοινωνίας του, σε περίπτωση που το ΓΕΜΗ χρειαστεί διευκρινήσεις ή δικαιολογητικά
  12. Τέλος χορηγείται η βεβαίωση σύστασης και αποδεικτικά ΑΦΜ

 

Κόστος εγγραφής – συνδρομής στο ΓΕΜΗ – Επιμελητήριο 

Καταβολή ανταποδοτικού ποσού 51,20€ για ΟΕ-ΕΕ προς το ΓΕΜΗ, τέλος καταχώρησης 10,00€, ετήσια συνδρομή επιμελητηρίου. Τα ποσά αυτά δεν επιστρέφονται σε περίπτωση που η σύσταση δεν ολοκληρωθεί.

Ετήσια συνδρομή ΓΕΜΗ : 80,00€ / έτος και Επιμελητήριο : 31,00€ / έτος

Εισφορές υπέρ Ταμείου Νομικών : 0,5% επί του κεφαλαίου

 

Σύσταση ΟΕ-ΕΕ – Υπηρεσία μίας στάσης (ΥΜΣ) μέσω του ΓΕΜΗ

Η ΥΜΣ ελέγχει όλες τις προσκομιζόμενες αιτήσεις και τα συνυποβαλλόμενα έγγραφα ως προς την πληρότητα των στοιχείων τους. Σε περίπτωση που κάποιο έγγραφο λείπει, τάσσει προθεσμία για την προσκόμισή του. Όταν η σύσταση ΟΕ-ΕΕ γίνεται μέσω μετατροπής από άλλη εταιρία, δεν πραγματοποιείται η διαδικασία από την ΥΜΣ

Προϋποθέσεις εγγραφής των εταίρων στο ΕΦΚΑ δεν ελέγχονται στη διαδικασία σύστασης ΟΕ-ΕΕ. Οι έτεροι είναι υπόχρεοι να διευθετήσουν εκκρεμότητες με τον ασφαλιστικό τους φορέα. Επίσης αποτελεί αρμοδιότητα των εταίρων να ενημερώσουν τον ΕΦΚΑ για τη σύσταση νέας εταιρίας.

Η σύσταση ΟΕ-ΕΕ μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω της πλατφόρμας της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης (e-ΥΜΣ), χωρίς τη μετάβαση σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.

 

Ίδρυση ΟΕ-ΕΕ μέσω e-ΥΜΣ στο ΓΕΜΗ – Έναρξη επιχείρησης ηλεκτρονικά

Η σύσταση εταιρείας πραγματοποιείται εξολοκλήρου ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους ιδρυτές, μέσω ειδικής πλατφόρμας του ΓΕΜΗ https://eyms.businessportal.gr

Καθώς δεν γίνεται να αναρτηθεί άλλο καταστατικό, θα πρέπει να καταχωρηθεί ένα πρότυπο καταστατικό, συμπληρωμένο από την ηλεκτρονική φόρμα με τα απαραίτητα στοιχεία και μετά το ν έλεγχο διαθέσιμης επωνυμίας για την εταιρεία.

Το κόστος για τη σύσταση επιχείρησης ηλεκτρονικά είναι χαμηλότερο με αυτό που καταβάλλεται για τη σύσταση με τον κλασικό τρόπο, αφού δεν ζητείται παράβολο σύστασης.

Το πρότυπο καταστατικό υπογράφεται από τους ιδρυτές της επιχείρησης ηλεκτρονικά. Αν δεν χρησιμοποιηθούν τα πρότυπα καταστατικά, τότε η επιχείρηση θα πρέπει να συσταθεί στις κλασικές Υπηρεσίες Μιας Στάσης των Επιμελητηρίων.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της αίτησης, το σύστημα της e-ΥΜΣ:

  1. χορηγεί αριθμό ΓΕΜΗ και Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) της σύστασης
  2. δημιουργεί ηλεκτρονικό Φάκελο και Μερίδα της εταιρείας στο ΓΕΜΗ
  3. αποδίδει κωδικούς πρόσβασης για τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ
  4. διαβιβάζει στο TAXIS τα στοιχεία μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας της ΑΑΔΕ προκειμένου η εταιρεία να λάβει ΑΦΜ και κλειδάριθμο
  5. προβαίνει σε ανακοίνωση της σύστασης της εταιρείας

 

Ποιοι ΚΑΔ εξαιρούνται από τη διαδικασία της Υπηρεσίας Μίας Στάσης;

  • 56101106 Υπηρεσίες παροχής γευμάτων από κέντρο διασκέδασης – κοσμική ταβέρνα
  • 56301009 Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης – καμπαρέ ή νάιτ κλαμπ
  • 56301010 Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης – καφωδείο
  • 56301011 Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης – μπουάτ
  • 56301012 Υπηρεσίες που παρέχονται από κέντρο διασκέδασης – ντισκοτέκ
  • 90041009 Υπηρεσίες αιθουσών συναυλιών
  • 93211001 Υπηρεσίες γουότερ παρκ (νεροτσουλήθρων κλπ)
  • 93211002 Υπηρεσίες λούνα παρκ
  • 93291905 Υπηρεσίες παιδότοπου

 

Δήλωση ΚΑΔ (Κωδικός αριθμός δραστηριότητας)

ΚΑΔ είναι ο κωδικός αριθμός δραστηριότητας που πρέπει να έχει δηλώσει ο κάθε επαγγελματίας ή εταιρεία. Αυτός θα πρέπει να ταιριάζει όσο γίνεται περισσότερο στο πραγματικό αντικείμενο δραστηριότητας και την εικόνα της επιχείρησης. Πρέπει απαραίτητα να δηλώσετε έναν κύριο ΚΑΔ και μετά όσους δευτερεύοντες θέλετε, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα αν ο ένας είναι εντελώς διαφορετικός με τους υπόλοιπους. Έχετε το δικαίωμα να ασχοληθείτε με όσες δραστηριότητες επιθυμείτε.

Μεγάλη προσοχή εδώ καθώς ο κάθε κωδικός μπορεί να απαιτεί πρόσθετα δικαιολογητικά όπως πχ. άδεια λειτουργίας από το Δήμο ή άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, να χρειάζεται διαφορετική λογιστική παρακολούθηση ή να απαιτείται ειδικά διαμορφωμένος χώρος.  Δυστυχώς οι κωδικοί αυτοί ισχύουν από το 2008 και δεν έχουν προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα. Εάν δεν βρίσκετε την ονομασία ακριβώς, θα επιλέξετε έναν παραπλήσιο μαζί με την ταυτόχρονη έγκριση της εφορίας. 


Φορολογία επιχειρήσεων 2020

Φορολογία Ομόρρυθμης και ετερόρρυθμης εταιρίας (ΟΕ-ΕΕ)

Φορολογικός συντελεστής : έχει μειωθεί πλέον από το 29% στο 24% ανεξάρτητα το ύψος κερδών

Η προκαταβολή φόρου καταβάλλεται την πρώτη χρονιά και στη συνέχεια κάθε χρόνο επιστρέφεται και προκαταβάλλεται ο φόρος της επόμενης χρήσης. Συνεπώς μετά το πρώτο έτος, εάν τα εισοδήματα μένουν σταθερά, δεν γίνεται αντιληπτή η επιβάρυνση. Ο συντελεστής είναι 95%, ο οποίος για τα πρώτα τρία (3) έτη λειτουργίας διαμορφώνεται στο 50%.

Οι ΟΕ-ΕΕ εταιρείες δεν έχουν φόρο στη διανομή κερδών, αφού όλα τα κέρδη ανήκουν στους εταίρους και μοιράζονται υποχρεωτικά.

 

 

Το τέλος επιτηδεύματος στις εταιρείες και τις επιχειρήσεις

  1. 800 ευρώ ετησίως, για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.
  2. 1.000 ευρώ ετησίως, για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους.
  3. 650 ευρώ ετησίως, για ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
  4. 600 ευρώ ετησίως, για κάθε υποκατάστημα.
 

Εισφορές ασφάλισης στον ΕΦΚΑ

Το νέο ασφαλιστικό του 2020 αλλάζει τα πράγματα. Από το ελάχιστο 185,18€ και υπολογισμό βάση κερδών, τώρα έχουμε τις κλάσεις του ΕΦΚΑ. Κάθε χρόνο θα πρέπει να δηλώνει ο κάθε επαγγελματίας την κατηγορία στην οποία θέλει να ανήκει. Εαν δεν το κάνει, θα εισέρχεται αυτόματα στη χαμηλότερη ασφαλιστική κλάση.


Ασφαλιστικές κατηγορίες

Νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες μέχρι 5 έτη

1η κατηγορία

2η κατηγορία

3η κατηγορία

4η κατηγορία

5η κατηγορία

6η κατηγορία

Συνολικές Εισφορές

136 €

220 €

262 €

312 €

373 €

445 €

576 €


Φορολογικά βιβλία και στοιχεία (παραστατικά πωλήσεων)

Θα πρέπει υποχρεωτικά να τηρείτε λογιστικά αρχεία είτε ηλεκτρονικά είτε χειρόγραφα. Με ιδιαίτερη προσοχή θα αγοράσετε τα απαραίτητα μπλοκάκια αποδείξεων που απαιτεί η δραστηριότητα σας (Λιανικής πώλησης, παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο για επαγγελματίες, με ή χωρίς ΦΠΑ κτλ.). Εφόσον τα βιβλία της επιχείρησης είναι αθεώρητα, μπορείτε να φτιάξετε ένα πρότυπο σε excel και να κρατάτε την αρίθμηση.

1.Τιμολόγιο πώλησης: είναι στοιχείο που εκδίδεται για κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις και υπόκειται σε Φ.Π.Α.

2.Απόδειξη λιανικής πώλησης ή απόδειξη παροχής υπηρεσιών: για κάθε πώληση αγαθών ή υπηρεσιών σε ιδιώτες καταναλωτές, αντί για τιμολόγιο θα πρέπει να εκδώσετε απόδειξη λιανικής πώλησης, απόδειξη λιανικών συναλλαγών ή απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

 *Προσοχή : Για οικονομικές συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων με μετρητά το όριο είναι 500€. Μεγαλύτερα ποσά μόνο μέσω Τραπέζης.

 

Σφραγίδα επιχείρησης

Από ένα τυπογραφείο ή βιβλιοπωλείο θα προμηθευτείτε μια σφραγίδα με όλα τα στοιχεία της επιχείρησης σας. Σε περίπτωση που έχετε 2 ή και παραπάνω διαφορετικές δραστηριότητες ή κάνετε αργότερα προσθήκη ΚΑΔ, μπορείτε να φτιάξετε παραπάνω σφραγίδες για όλες τις δραστηριότητες σας. Και επιπλέον μπορείτε να έχετε ξεχωριστό μπλοκάκι συναλλαγών με εμφανή αναγραφή του διακριτικού -Σειρά Α’- για τη μια δραστηριότητα και -Σειρά Β’- για την άλλη.

 

Επωνυμία (Ονοματεπώνυμο)

Διακριτικός τίτλος (εάν υπάρχει)

Δραστηριότητα επιχείρησης

Διεύθυνση έδρας, Τηλέφωνο

ΑΦΜ – ΔOΥ

Προαιρετικά : website, αριθμός ΓΕΜΗ, αριθμός ειδικής αδείας κλπ)

 

Επαγγελματικός εταιρικός λογαριασμός Τραπέζης

Από την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας στην εφορία, θα πρέπει υποχρεωτικά να προχωρήσετε στη δημιουργία επαγγελματικού λογαριασμού όψεως μέσα σε 30 ημέρες σε τράπεζα της επιλογής σας και να το δηλώσετε στο taxisnet. Η ουσία είναι όλες οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω αυτού να γίνονται μόνο για σκοπό της επιχείρησης, αλλά και για να μπορεί να σας διευκολύνει στη διαδικασία φορολογικού ελέγχου. Δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού εδώ.

 

POS -Τερματικό ηλεκτρονικών συναλλαγών και σύστημα καρτών πληρωμής

Μπορείτε να κάνετε αγορά ή ενοικίαση συσκευής, καθώς και ηλεκτρονική χρήση e-pos όπως το viva wallet. Σιγά σιγά αναμένεται να επιβάλλεται σε περισσότερες επαγγελματικές δραστηριότητες να εγκαταστήσουν τερματικό POS και σύστημα καρτών πληρωμής. Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη Κ.Υ.Α. 2019 , τα επαγγέλματα σύμφωνα με τους ΚΑΔ που πρέπει να προβούν σε εγκατάσταση τερματικού ηλεκτρονικών συναλλαγών pos.

 

Φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός (Ταμειακή μηχανή)

Η επιλογή φορολογικού μηχανισμού θέλει ιδιαίτερη προσοχή, γιατί θα σας εξυπηρετεί για αρκετά χρόνια, δηλώνεται στο ΑΦΜ σας και η απώλεια της ταμειακής ή του βιβλίου μπορεί να φέρει μεγάλο πρόστιμο.Σε περίπτωση που η φύση της επιχείρησης απαιτεί τη λειτουργία ταμειακής μηχανής, θα πρέπει να αγοράσετε υποχρεωτικά μηχανισμό που να συνδέεται με τη ΓΠΣΣ online και το taxis. (Απόσυρση ταμειακών μηχανών που δεν μπορούν να συνδεθούν online με την ΑΑΔΕ έως 31/05/2020)

Η δήλωση της Έναρξης των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών, γίνεται ηλεκτρονικά μέσω taxisnet (www.gsis.gr) εντός 10 ημερών από την ημερομηνία αγοράς. 

Απογραφή εργοδότη στο ΙΚΑ για πρόσληψη προσωπικού

Εάν έχετε σκοπό να απασχολήσετε προσωπικό, θα πρέπει να προβείτε στο ΙΚΑ που υπάγεται η έδρα της επιχείρησης την ίδια μέρα της πρόσληψης.

Δικαιολογητικά απογραφής ΙΚΑ :

  1. Βεβαίωση έναρξης εργασιών από την εφορία / Βεβαίωση σύστασης από το ΓΕΜΗ και ΥΜΣ
  2. Καταστατικό δημοσιευμένο στο ΓΕΜΗ
  3. Αστυνομική ταυτότητα όλων των εταίρων
  4. Δήλωση απογραφής εργοδότη με στοιχεία του εργαζομένου
  5. Σφραγίδα εταιρείας

Στη συνέχεια πρέπει μέσα σε 3 ημέρες να κάνετε εγγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΕΦΚΑ και να υποβάλετε τις προσλήψεις ηλεκτρονικά στο εργάνη.

Επιπλέον θα πρέπει να κάνετε σύμβαση με έναν τεχνικό ασφαλείας για τον πίνακα προσωπικού. Ένας εκ των εταίρων, συνήθως ο διαχειριστής, μπορεί να παρακολουθήσει το σεμινάριο τεχνικών ασφαλείας σε κάποιο ΚΕΚ (κόστος 70-130€) , που θα του επιτρέπει να έχει αυτήν την ιδιότητα μόνο για λογαριασμό της εταιρείας που είναι νόμιμος εκπρόσωπος.

 

Σωστή επαγγελματική λογιστική υποστήριξη και καθοδήγηση

Τεράστια σημασία οφείλετε να δώσετε ώστε να επιλέξετε έναν καλό λογιστή. Θα πρέπει να βρείτε ένα αξιόπιστο συνεργάτη λογιστή-φοροτεχνικό/λογιστικό γραφείο για να αναλάβει την τήρηση και ενημέρωση των βιβλίων σας, τις φορολογικές υποχρεώσεις καθώς και τις νέες που δημιουργούνται συνεχώς.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου