Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

e-shop: Γιατί οι επισκέπτες δεν μετατρέπονται σε αγοραστές

Αν οι επισκέπτες του eShop σας γεμίζουν το καλάθι τους με προϊόντα αλλά διστάζουν την ώρα της πληρωμής, πιθανότατα κάνετε ένα από τα παρακάτω λάθη που διώχνουν μακριά τους πιθανούς αγοραστές σας.

Η στροφή του καταναλωτικού κοινού στις αγορές μέσω eShop είναι γεγονός! Τη στιγμή που η Amazon αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο διαδικτυακό πωλητή στον κόσμο, στην Ελλάδα το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις (πηγή: Ετήσια Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών και Πληροφόρησης 2014). 

Παρά τα όσα υποδηλώνουν οι αριθμοί και οι στατιστικές, εσείς έχετε παρατηρήσει ότι το ποσοστό της μετατροπής των επισκεπτών του eShop σας σε αγοραστές δεν ακολουθεί ανοδική πορεία. Βρείτε την αιτία του προβλήματος διαβάζοντας τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους το κοινό σας εγκαταλείπει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα χωρίς να αγοράσει κάτι.

1) Αναγκάζετε τους επισκέπτες σας να δημιουργήσουν λογαριασμό στο site σας

Είναι πολύ σημαντικό να δίνετε στους πιθανούς πελάτες σας τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν την αγορά τους από το website σας χωρίς να πρέπει να δημιουργήσουν προσωπικό λογαριασμό σε αυτό. 

Ο λόγος που χάνετε πιθανούς πελάτες λόγω αυτού του λάθους είναι, ότι οι περισσότεροι επισκέπτες σας δεν θέλουν να χάνουν χρόνο δημιουργώντας username και password, τα οποία πιθανότατα θα ξεχάσουν με το που φύγουν από το eShop σας.

Η καταλληλότερη στιγμή για να ζητήσετε από τους επισκέπτες του eShop σας να δημιουργήσουν ένα λογαριασμό είναι αφού πραγματοποιήσουν την πληρωμή τους και ο λόγος για αυτό είναι για να διευκολυνθούν στις μελλοντικές αγορές τους. 

2) Δεν τους προσφέρετε διάφορες μεθόδους πληρωμής

Η πληρωμή σε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει πάψει πια να είναι συνώνυμη με τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Ένα σημαντικό ποσοστό του καταναλωτικού κοινού χρησιμοποιεί εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής όπως το PayPal, οι χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, η αντικαταβολή και η κατάθεση του χρηματικού ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό. 

Δώστε τις παραπάνω επιλογές και στους δικούς σας επισκέπτες, ώστε να μην τους αποθαρρύνετε από το να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

3) Δεν χρησιμοποιείτε τη δυνατότητα της αυτόματης ανάκτησης (automatic recovery)

Όταν οι πιθανοί αγοραστές σας αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα - συμβαίνει και στα καλύτερα websites - θα πρέπει να ξαναφορτώσουν τη σελίδα στην οποία βρίσκονται και να επαναλάβουν τις ενέργειες που είχαν πραγματοποιήσει; Αν αυτό συμβαίνει στο δικό σας eShop είναι πιθανό οι επισκέπτες του να εκνευριστούν και να κατευθυνθούν σε κάποιο άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα. 

Η λύση στο πρόβλημα; Χρησιμοποιήστε cookies! Τα cookies αποθηκεύουν τις κινήσεις των επισκεπτών σας και τις ανακαλούν σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνουν ανανέωση της σελίδας στην οποία βρίσκονται. 

4) Ζητάτε πολλές πληροφορίες

Σίγουρα σας έχει συμβεί να έχετε εγκαταλείψει μια landing page επειδή σας ζητούσε να συμπληρώσετε μια μακροσκελή φόρμα με τα στοιχεία σας για να λάβετε μια προσφορά. Το ίδιο συμβαίνει και σε αρκετούς από τους «παραλίγο» πελάτες σας όταν τους ζητάτε να σας παραχωρήσουν πολλές πληροφορίες για να μπορέσουν να αγοράσουν από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα! 

Συνεπώς, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στις πληροφορίες που σας είναι πραγματικά απαραίτητες και κάντε την όλη διαδικασία του checkout πιο εύκολη και πιο γρήγορη για το κοινό σας. 

5) Έχετε ακριβά έξοδα αποστολής και δεν κάνετε εκπτώσεις

Μια δοκιμασμένη συμβουλή για επιτυχημένες ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι να έχετε λογικά έξοδα αποστολής ή να δίνετε τη δυνατότητα της αγοράς χωρίς έξοδα αποστολής όταν το συνολικό χρηματικό ποσό υπερβαίνει κάποιο όριο που θέτετε εσείς. 

6) Το eShop σας δεν είναι ασφαλές

Ένας κοινός φόβος των καταναλωτών, που αποθαρρύνει ακόμα πολλούς από το να ψωνίζουν ηλεκτρονικά, είναι η πιθανότητα υποκλοπής των προσωπικών τους δεδομένων. Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα; 

Για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των επισκεπτών του eShop σας θα πρέπει να τους διαβεβαιώσετε ότι ακολουθείτε όλα τα απαραίτητα μέτρα ψηφιακής ασφάλειας. Μπορείτε να έχετε μια σελίδα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα όπου τους ενημερώνετε αναλυτικά για τις μεθόδους που έχετε χρησιμοποιήσει για να διασφαλίσετε τις συναλλαγές τους και την προστασία των στοιχείων τους. 

Φυσικά, μην ξεχνάτε ότι το URL σας πρέπει να είναι της μορφής " https://www.example.gr " και να εμφανίζει το εικονίδιο του κλειδωμένου λουκέτου. Ακόμα, θα πρέπει το eShop σας να χρησιμοποιεί τα πρωτόκολλα ασφαλείας SSL ή TLS, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως για ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου.

Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει χρυσός κανόνας που κάνει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να εκτοξεύονται σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Όμως υπάρχει ένα μυστικό! Σε όποιες ενέργειες κι αν προβείτε για να βελτιστοποιήσετε το eShop σας, θα πρέπει να μπείτε στη θέση του πιθανού αγοραστή σας και να του προσφέρετε τα τρία χαρακτηριστικά που αποζητά περισσότερο: την ταχύτητα, την ευκολία και την ασφάλεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου