Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 19 Απριλίου 2020

Οι 13 νέες υπηρεσίες που θα παρέχονται στους πελάτες ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠ



Στα πλεονεκτήματα της επόμενης μέρας των ΚΕΠ περιλαμβάνεται και η εφαρμογή για πρώτη φορά της «ψηφιακής θυρίδας» του πολίτη. 

Με 13 επιπλέον υπηρεσίες που θα παρέχονται στους πολίτες απευθείας στο σπίτι τους εμπλουτίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα «ψηφιακά γκισέ» των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), με στόχο η εξυπηρέτηση του κοινού να γίνεται ταχύτερα, αποτελεσματικότερα και με τη μικρότερη δυνατή φυσική παρουσία στα κατά τόπους γραφεία. 


Τα ΚΕΠ αναβαθμίζονται και περνούν σε νέα εποχή, καθώς στόχος του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι αφενός η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και αφετέρου η ηλεκτρονική πρόσβαση και εξυπηρέτηση των πολιτών από το σπίτι, το γραφείο και τις φορητές συσκευές τους (tablet, smartphone, laptop κ.λπ.).

Στα πλεονεκτήματα της επόμενης μέρας των ΚΕΠ περιλαμβάνεται και η εφαρμογή για πρώτη φορά της «ψηφιακής θυρίδας» του πολίτη. Συγκεκριμένα, κάθε πιστοποιητικό που θα εκδίδεται, θα αποθηκεύεται στην προσωπική του «θυρίδα», ώστε να μη χρειάζεται να επανεκδίδεται εφόσον δεν απαιτείται ανανέωση, ενώ εάν χρήζει επικαιροποίησης, σε πολλές περιπτώσεις θα γίνεται αυτομάτως.

Σήμερα, λόγω και της πανδημίας του κορωνοϊού, με εγκύκλιο του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμοδίου για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργου Γεωργαντά, τα ΚΕΠ παραλαμβάνουν αιτήσεις με ραντεβού, ενώ στέλνουν τα έγγραφα στους πολίτες με δύο τρόπους: Είτε με απλό ταχυδρομείο, είτε με την υπηρεσία «Πόρτα Πόρτα» των ΕΛΤΑ. Είναι η πρώτη φορά που ο πολίτης μπορεί να έχει μια τέτοια υπηρεσία στην πόρτα του, δωρεάν, με μια απλή αίτηση. Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που για την ολοκλήρωση κάποιας αίτησης απαιτούνται δικαιολογητικά, και αυτά παραλαμβάνονται από το σπίτι του πολίτη με courier, δωρεάν. Χρέωση υπάρχει μόνο στις περιπτώσεις που ο πολίτης στέλνει από το σπίτι του κάποια αίτηση και δικαιολογητικά, χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τα ΚΕΠ και επειδή δεν έχει αξιολογηθεί το επείγον της αίτησής του.

Ηδη, με την εγκύκλιο του κ. Γεωργαντά έχει οριστεί ότι μετά τις 11 Μαρτίου 2020 στα επείγοντα αιτήματα συγκαταλέγονται όσα αφορούν την κάλυψη οικογενειακής ή επαγγελματικής ανάγκης (όπως π.χ. έκδοση ποινικού μητρώου για συμμετοχή σε διαγωνισμό) ή άλλα που αφορούν ανελαστικές προθεσμίες.

Τι αλλάζει


Με τη νέα διαδικασία, της οποίας την υλοποίηση εποπτεύει ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, ο πολίτης θα έχει στη διάθεσή του επιπλέον δύο τρόπους να λαμβάνει τα πιστοποιητικά από τα ΚΕΠ: Απευθείας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του (e-mail) ή στην «ψηφιακή θυρίδα» του.

Ειδικότερα, εισερχόμενος κάποιος στην ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου Gov.gr, θα επιλέγει το πεδίο «Σύνδεση ΚΕΠ», όπως κάνει ήδη για την «Εξουσιοδότηση», την «Υπεύθυνη Δήλωση» και την «Αϋλη Συνταγογράφηση». Η είσοδος του πολίτη στα ηλεκτρονικά ΚΕΠ και η ταυτοποίησή του θα γίνονται με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet.

Στη συνέχεια, θα επιλέγει να συνδεθεί με το πλησιέστερο ΚΕΠ της περιοχής του (π.χ. δεν θα μπορεί κάποιος που μένει στη Θεσσαλονίκη να ζητάει πιστοποιητικά από το ΚΕΠ Συντάγματος), και θα καταθέτει online την αίτησή του για έκδοση κάποιου πιστοποιητικού. Πρόκειται κυρίως για πιστοποιητικά, όπως π.χ. αντίγραφο ποινικού μητρώου, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ή στρατολογικής κατάστασης, που δεν χρειάζονται άλλα δικαιολογητικά ή απαιτούν δικαιολογητικά που θα αναζητούνται απευθείας από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ.

Ο υπάλληλος του ΚΕΠ, παραλαμβάνοντας την αίτηση, θα κάνει εσωτερικά όλες τις απαραίτητες διαδικασίες διεκπεραίωσης του αιτήματος, όπως και τώρα. Μόλις εκδοθεί το ζητούμενο πιστοποιητικό, θα το στέλνει αμέσως στο e-mail του πολίτη είτε στην «ψηφιακή θυρίδα» του. Εναλλακτικά, διατηρούνται και οι αποστολές μέσω απλού ταχυδρομείου ή courier, καθώς δεν θα είναι υποχρεωτικό να λαμβάνουν όλοι ψηφιακά τα πιστοποιητικά τους.

Η «ψηφιακή θυρίδα» είναι ο χώρος εντός του Gov.gr, στον οποίο θα αποθηκεύονται όλα τα πιστοποιητικά των οποίων την έκδοση έχει ζητήσει ηλεκτρονικά ο πολίτης. Δηλαδή, εάν κάποιος έχει εκδώσει μια υπεύθυνη δήλωση ή εξουσιοδότηση μέσω του gov.gr, αυτή θα αποθηκεύεται στην «ψηφιακή θυρίδα» του. Στην ίδια θυρίδα θα αποθηκεύονται απευθείας και τα πιστοποιητικά των ΚΕΠ, εφόσον ο πολίτης το επιθυμεί.


Οι υπηρεσίες των ΚΕΠ που θα παρέχονται ηλεκτρονικά

– Εκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου
– Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γέννησης
– Χορήγηση πιστοποιητικού εγγύτερων συγγενών
– Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης θανάτου
– Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γάμου
– Χορήγηση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας
– Χορήγηση πιστοποιητικού σπουδών πανεπιστημίου
– Βεβαιώσεις χρόνου ασφάλισης στο ΙΚΑ
– Μεταδημότευση συζύγων όταν ο ένας είναι ήδη δημότης
– Μεταδημότευση ενηλίκου για την ανάκτηση της αρχικής δημοτικότητας που είχε ο ίδιος ή οι γονείς του
– Μεταδημότευση συζύγων και τέκνων από άλλο δήμο όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι εγγεγραμμένα στον αυτό δήμο ή κοινότητα
– Μεταδημότευση άγαμου ενηλίκου σε δημοτολόγιο δήμου ή κοινότητας εκτός του τόπου καταγωγής του ίδιου ή των γονέων του
– Αλλαγή oνόματος στον λογαριασμό κατανάλωσης υδροληψίας (ΕΥΔΑΠ)


https://accountant-e.blogspot.com/

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Καθημερινή υποχρέωση υποβολής δηλώσεων αποθεμάτων υγειονομικού υλικού από τα super market


Βάσει της παρ. 4 του άρθ. 8 της ΚΥΑ 39683/16.4.2020 που δημοσιεύθηκε χτες 17.4.2020 στο ΦΕΚ (B’ 1481), ορίζεται καθημερινή υποχρεωτική υποβολή δήλωσης για την επικαιροποίηση των αποθεμάτων υγειονομικού υλικού από τις υπεραγορές τροφίμων (super market).

Οι προθεσμίες της υποχρέωσης δήλωσης υγειονομικού υλικού από τις υπόχρεες επιχειρήσεις διαμορφώνονται ως εξής:

α. Καθημερινά από τις υπεραγορές τροφίμων (super market), αναφέροντας τις διαθέσιμες ποσότητες της ημέρας, το αργότερο μέχρι την έναρξη λειτουργίας τους.

β. Κάθε 3 εργάσιμες ημέρες (κάθε Δευτέρα και Παρασκευή)  από τις λοιπές υπόχρεες επιχειρήσεις.

Σημειώνουμε πως δεν είναι επιτρεπτή η δήλωση στην εφαρμογή μετά το πέρας του τριημέρου, ή μετά το πέρας της ημέρας για τα super market, σε μεταγενέστερη ημερομηνία και τέτοιου είδους δηλώσεις θα λογίζονται ως ανακριβείς.

Υπόχρεοι δήλωσης των αποθεμάτων υγειονομικού υλικού είναι:

α. όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή, διακίνηση και χονδρική πώληση των συγκεκριμένων ειδών,

β. όλες οι επιχειρήσεις που παράγουν απολυμαντικά προϊόντα,

γ. όλες οι επιχειρήσεις που παράγουν απολυμαντικά προϊόντα (βάσει του άρθρου 5 του ν. 4681/2020 (Α’ 74),

δ. όλες οι υπεραγορές τροφίμων (super market),

ε. όλες οι λοιπές επιχειρήσεις που διαθέτουν τα συγκεκριμένα προϊόντα στη λιανική πώληση,

στ. όλα τα φαρμακεία, είτε προμηθεύονται τα συγκεκριμένα είδη από τη χονδρική είτε τα παρασκευάζουν οι ίδιοι στο φαρμακείο τους.

Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα και στη χονδρική και στη λιανική πώληση με τον ίδιο Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), καταγράφονται οι ποσότητες των ειδών που αποτελούν αποθέματα της αποθήκης χονδρικής πώλησης.


Η δήλωση αποθεμάτων αφορά σε είδη ατομικής προστασίας από τη μετάδοση ασθενειών, τα οποία περιορίζονται αποκλειστικά στα εξής:

α. «Χειρουργικές μάσκες»: στα πλαίσια της παρούσας νοούνται οι χειρουργικές και λοιπές μάσκες μιας χρήσης ή πολλαπλών χρήσεων που προορίζονται για ιατρική ή ιδιωτική χρήση με σκοπό την προστασία από τη μετάδοση ασθενειών.

β. «Απολυμαντικά διαλύματα»: νοούνται τα βιοκτόνα προϊόντα Τύπου 1 για την ανθρώπινη υγιεινή είτε σε μορφή υγρή ή γέλης είτε εμποτισμένα μαντηλάκια, που χρησιμοποιούνται για την απολύμανση των χεριών.

γ. «Αιθυλική αλκοόλη» νοείται:
i.    η μετουσιωμένη αιθυλική αλκοόλη που προορίζεται ως πρώτη ύλη στην παραγωγή απολυμαντικών προϊόντων και
ii.    η καθαρή, μη μετουσιωμένη αιθυλική αλκοόλη (καθαρό οινόπνευμα) με αλκοολικό τίτλο 95% που διατίθεται εμφιαλωμένη στη λιανική πώληση.

δ. Τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού COVID-19.


Στις δηλώσεις αποθεμάτων δεν περιλαμβάνονται:

α. τα απολυμαντικά προϊόντα που διατίθενται σε μορφή διαλύματος και προορίζονται για την πρόληψη κατά των μικροβίων σε εργαστηριακούς ή νοσοκομειακούς χώρους, για καθαρισμό ιατρικών εργαλείων, για απολύμανση γραφείων, σπιτιών, επιφανειών, αντικειμένων κ.ά., δηλαδή βιοκτόνα προϊόντα τύπου 2 σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 528/2012 ή απολυμαντικά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού φέροντα CE σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση ΔΥ8δ/Γ.Π.οικ.130648/2009
«Εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ «περί ιατροτεχνολογικών προϊόντων» (Β’ 2198),

β. τα μαντηλάκια που περιέχουν αλκοόλη και προορίζονται για την απολύμανση επιφανειών, αντικειμένων κ.ά. (βιοκτόνα τύπου 2 για απολύμανση επιφανειών) και απολυμαντικά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού φέροντα CE σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση ΔΥ8δ/ Γ.Π.οικ.130648/2009 «Εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ «περί ιατροτεχνολογικών προϊόντων» (Β’ 2198),

γ. τα απολυμαντικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε ιατρεία, χειρουργεία κ.λπ. ή αποκλειστικά για ιατρική χρήση και προορίζονται για τον καθαρισμό, την απολύμανση ή την αποστείρωση των Ι/Π και τα οποία αποτελούν ομοίως Ι/Π.

δ. τα καλλυντικά προϊόντα, ακόμη και εάν περιέχουν δευτερεύοντα ισχυρισμό περί ήπιας αντισηπτικής δράσης και τα αρωματικά μαντηλάκια,

ε. τα γάντια που προορίζονται για οικιακή, βιομηχανική ή επαγγελματική χρήση (π.χ. για κηπουρική ή σε συνεργεία κ.ά.),

στ. οι μάσκες που δεν εμπίπτουν στις χειρουργικές μάσκες (π.χ. βιομηχανικές μάσκες για προστασία από αναθυμιάσεις, σωματίδια, οσμές κ.ά),

ζ. η χλωρίνη ή αλλά παρεμφερή προϊόντα.


Οι υποβολές πραγματοποιούνται μέσω του συστήματος καταγραφής αποθεμάτων που έχει δημιουργηθεί στο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων και η πρόσβαση γίνεται από εδώ.


Διαδικασία δήλωσης αποθεμάτων

Οι υπόχρεοι των προαναφερθέντων περιπτώσεων μπορούν να εισέλθουν στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα για τους σκοπούς της παρούσας είτε απευθείας, μέσω του συνδέσμου https://antiseptics-suppliers.businessportal.gr, είτε μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (http://www.mindev.gov.gr/), στην οποία μπορούν να επιλέξουν τον σύνδεσμο:
«Δήλωση Αποθεμάτων Υγειονομικού Υλικού και Τροφίμων»

Οι εν λόγω επιχειρήσεις στις δηλώσεις τους αναφέρουν τις διαθέσιμες ποσότητες της ημέρας, το αργότερο μέχρι την έναρξη λειτουργίας τους. Λαμβανομένου υπόψη ότι οι δηλώσεις των υπόχρεων θα πρέπει να απεικονίζουν το σύνολο των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο, δεν είναι επιτρεπτή η δήλωση στην εφαρμογή μετά το πέρας του τριημέρου ή μετά το πέρας της ημέρας αντίστοιχα, σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Τέτοιου είδους δήλωση, λογίζεται ως ανακριβής δήλωση.

Η υποχρέωση δήλωσης αποθεμάτων ισχύει έως και τις 13 Μαΐου 2020, ενώ με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων το εν λόγω χρονικό διάστημα δύναται να παρατείνεται για χρονικό διάστημα δύο (2) επιπλέον μηνών κάθε φορά.

Οι κυρώσεις που ορίζονται, αφορούν:

α. σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης προϊόντων αξίας έως δέκα χιλιάδες ευρώ (10.000€) επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων ευρώ (1.000€) και κατάσχεση των αδήλωτων προϊόντων.
β. σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης προϊόντων αξίας από δέκα χιλιάδες ένα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ (10.001 - 50.000 €) επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από δυο χιλιάδες έως δέκα χιλιάδες ευρώ (2.000 - 10.000€) και κατάσχεση των αδήλωτων προϊόντων.
γ. σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης προϊόντων αξίας από πενήντα χιλιάδες ένα ευρώ (50.001€) και πάνω επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από είκοσι χιλιάδες έως εκατό χιλιάδες ευρώ (20.000 - 100.000€) και κατάσχεση των αδήλωτων προϊόντων.
δ. σε περίπτωση υποβολής ανακριβούς δήλωσης επιβάλλεται το μέτρο της κατάσχεσης όλων των προϊόντων. Αναλόγως δε της βαρύτητας της παράβασης δύναται να επιβληθεί και διοικητικό πρόστιμο ύψους έως εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000€).


https://accountant-e.blogspot.com/

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

(βίντεο) Πρόσληψη εργαζομένου που είναι σε αναστολή εργασίας από επιχείρηση που ΔΕΝ είναι πληττόμενη.

(βίντεο) Πρόσληψη εργαζομένου που είναι σε αναστολή εργασίας από επιχείρηση που ΔΕΝ είναι πληττόμενη προσοχή! Απόσπασμα από σεμινάριο της epsilonnet

(βίντεο)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ.
  
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ
ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΕ
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΑΠΟ 18 03 2020, ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ,
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΝ ΣΤΗΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΙΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ,
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΤΗ ΛΉΞΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ.
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ
ΙΔΙΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΑΛΛΑ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ.




Πηγή: epsilonnet 
https://accountant-e.blogspot.com/

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Αποζημίωση ειδικού σκοπού 800 ευρώ για την ενίσχυση επιχειρήσεων. Δικαιουχοι, προϋποθέσεις, διαδικασία


Σύμφωνα με την ΚΥΑ Αριθμ. 39162 ΕΞ 2020 σχετικά με την Αποζημίωση ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Αποζημίωση ειδικού σκοπού

1. Καταβάλλεται αποζημίωση ειδικού σκοπού, ύψους οκτακοσίων (800) ευρώ, που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα σαράντα πέντε (45) ημερών, από την 17η Μαρτίου 2020 έως και την 30η Απριλίου 2020, στους δικαιούχους που αναφέρονται παρακάτω που έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
2. Η αποζημίωση της προηγούμενης παραγράφου είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 4387/2016 (Α’ 85), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 22 του ν. 4670/2020 (Α’ 43), οι ιδιοκτήτες ατομικών επιχειρήσεων, καθώς και επιχειρήσεων με τη μορφή ομόρρυθμων, ετερόρρυθμων, περιορισμένης ευθύνης εταιρειών και ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών (ΙΚΕ), εκτός των ανωνύμων εταιρειών, οι οποίες δεν απασχολούν εργαζόμενους ή απασχολούν μέχρι και πέντε (5) εργαζόμενους, έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, κατ’ άρθρο 4 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε.) και των Συμβάσεων Αποφυγής Διπλής Φορολογίας που έχουν κυρωθεί από την Ελλάδα και είναι σε ισχύ, και έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) στις 20.03.2020 έναν από τους αναφερόμενους στον συνημμένο πίνακα, ο οποίος και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασης, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20.03.2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους αναγραφόμενους στο συνημμένο πίνακα, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020.

Προϋποθέσεις δικαιώματος αποζημίωσης ειδικού σκοπού

1. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού καταβάλλεται υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις, οι οποίες πρέπει να πληρούνται σωρευτικά:
α) η επιχείρηση έχει υποβάλει μέχρι και την 20η Μαρτίου 2020 δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018, με ποσό ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 της δήλωσης Ε3) μεγαλύτερο του μηδενός,
β) η επιχείρηση έχει υποβάλει μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1 Ιανουαρίου 2018 μέχρι 29 Φεβρουαρίου 2020,
γ) η επιχείρηση δεν είναι σε αδράνεια από την 1η Απριλίου 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από τη μη υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ, μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, καθ’ όλη την περίοδο από την 1η Απριλίου 2019 μέχρι και την 29η Φεβρουαρίου 2020,
δ) για επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει έναρξη εργασιών στο φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ μέχρι την 31-3-2019, να μην έχουν υποβάλει, μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, πιστωτικές δηλώσεις ΦΠΑ με μηδενικές εκροές καθ’ όλη την περίοδο από την 1η Απριλίου 2019 μέχρι και την 29 Φεβρουαρίου 2020,
ε) δεν έχει ανασταλεί η χρήση του ΑΦΜ της επιχείρησης για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ.
2. Στην περίπτωση που εργαζόμενοι επιχειρήσεων (μέρος ή όλοι) τίθενται σε καθεστώς αναστολής της σύμβασης εργασίας τους και ο οικείος εργοδότης καταγγείλει αυτή μέχρι τη λήξη του χρονικού διαστήματος, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 1, καθώς και στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις δεν διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας μέχρι τη λήξη του ως άνω χρονικού διαστήματος, η αποζημίωση είναι επιστρεπτέα κατά τις κείμενες διατάξεις. Ο έλεγχος της τήρησης της παρούσας παραγράφου πραγματοποιείται μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.

Διαδικασία υποβολής και χορήγησης της αποζημίωσης

1. Η αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι και την 24η Απριλίου 2020, στην ηλεκτρονική λατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport».
2. Η αίτηση περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων των άρθρων 2 και 3 της παρούσας και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986, με την οποία δηλώνεται ότι:
(α) ο δικαιούχος δεν απασχολεί εργαζόμενους ή απασχολεί μέχρι και πέντε (5) εργαζομένους ή είναι αυτοαπασχολούμενος ή ελεύθερος επαγγελματίας,
(β) πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις των άρθρων 2 και 3 της παρούσας.
3. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού καταβάλλεται από την ΑΑΔΕ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ.
Δείτε το πλήρες κείμενο της απόφασης και το Παράρτημα με τους ΚΑΔ εδώ.


https://login.gsis.gr/mylogin/pages/login.jsp?bmctx=1DB55AB50C08F2B418903DE4EB7466AD47038BC455E39B9EA82B1EB28CE52BC6&contextType=external&username=string&password=secure_string&challenge_url=https%3A%2F%2Flogin.gsis.gr%2Fmylogin%2Fpages%2Flogin.jsp&ssoCookie=disablehttponly&request_id=-5818714924216646632&authn_try_count=0&locale=el_GR&resource_url=https%253A%252F%252Fwww1.aade.gr%252Fsgsisapps5%252FmyBusinessSupport


https://accountant-e.blogspot.com/

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Αγορά παγίου από Ο.Ε. αξίας πολύ μεγαλύτερης του εταιρικού κεφαλαίου


Σύμφωνα με την παράγραφο β΄ του  >άρθρου 32 του Ν.4172/2013 Κ.Φ.Ε., σχετικά με τις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, ορίζεται ότι:

«Ως ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου και των εξαρτώμενων μελών του λογίζονται και τα χρηματικά ποσά που πραγματικά καταβάλλονται για:…

    Αγορά επιχειρήσεων ή σύσταση ή αύξηση του κεφαλαίου επιχειρήσεων που λειτουργούν ατομικώς ή με τη μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης ή ανώνυμης εταιρείας ή περιορισμένης ευθύνης εταιρίας ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας ή κοινωνίας ή κοινοπραξίας ή αστικής εταιρίας ή αγορά εταιρικών μερίδων και χρεογράφων γενικώς»

    Με την  >ΠΟΛ.1034/9.3.2017 με θέμα «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, φορολογικού έτους 2016, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που υποβάλλονται με αυτή», ορίζεται ότι:

«β) Αγορά επιχειρήσεων ή σύσταση ή αύξηση του κεφαλαίου επιχειρήσεων που λειτουργούν ατομικώς ή με τη μορφή ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης ή ανώνυμης εταιρείας ή περιορισμένης ευθύνης εταιρίας ή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας ή κοινωνίας ή κοινοπραξίας ή αστικής εταιρίας ή αγορά εταιρικών μερίδων και χρεογράφων γενικώς.



    Η διατύπωση της διάταξης αυτής είναι γενική και καταλαμβάνει επομένως κάθε περίπτωση δαπάνης για συμμετοχή σε οποιασδήποτε μορφής εταιρία. Υπάγονται κατ΄ ακολουθία όλα τα χρηματικά ποσά που καταβάλλονται, ως εισφορά σε νεοϊδρυόμενο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ως κεφάλαιο για την ίδρυση ατομικής επιχείρησης καθώς και τα ποσά για αύξηση κεφαλαίου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας…».

    Περαιτέρω και για την πληρέστερη κάλυψη των ερωτημάτων σας και μόνο στην παρούσα απάντηση, παραθέτουμε τμήμα της ΠΟΛ. 1032/25.1.2015 εγκύκλιου διαταγής με θέμα «Φορολογική μεταχείριση του εισοδήματος από μεταβίβαση τίτλων και ολόκληρης επιχείρησης μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (Ν. 4172/2013)», μεταξύ των άλλων ορίζεται ότι:

«Ως ίδια κεφάλαια των επιχειρήσεων που τηρούν απλογραφικά βιβλία, θα λαμβάνονται τα κεφάλαια όπως προκύπτουν από το καταστατικό ίδρυσης της εταιρείας και τις τροποποιήσεις αυτού. Επίσης, θα λαμβάνονται υπόψη τυχόν αγορές παγίων, επιδοτήσεις οι οποίες δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αξία κτήσης των παγίων και στην κάλυψη λοιπών δαπανών, καθώς και λοιπά στοιχεία που αποδεικνύουν την αύξηση του κεφαλαίου και για τα οποία η εταιρεία δεν έχει προβεί σε τροποποίηση καταστατικού. Τα παραπάνω αποτελούν σε κάθε περίπτωση αντικείμενο ελέγχου της εκάστοτε αρμόδιας ελεγκτικής αρχής…».

    Με βάση τα ανωτέρω και τα ερωτήματά σας, θεωρούμε ότι:

1. Σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου της Ο.Ε., είναι λογικό και παρά την κατηγορία τηρούμενων βιβλίων, να ελεγχθούν τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει και διαχειρίζεται η εταιρεία, σε σχέση με το κατατεθέν κεφάλαιο. Αν υπάρχει η μεγάλη διαφορά που αναφέρετε στο ερώτημά σας (170.000€ - 20.000€ = 150.000€), είναι λογικό ο έλεγχος να αναζητήσει πηγές χρηματοδότησης και σε περίπτωση που δεν βρεθούν αυτές, το ποσό να θεωρηθεί ότι οφείλεται σε αύξηση κεφαλαίου από πλευράς των εταίρων. Στην τελευταία περίπτωση, εκτός των άλλων, θα υπάρξει εφαρμογή του άρθρου 32 του Ν. 4172/2013 περί Κ.Φ.Ε. στους εταίρους – φυσικά πρόσωπα.

2. Αμφότερες οι λύσεις που δίνετε είναι φορολογικά αποδεκτές, με την προϋπόθεση ότι θα προϋφίστανται τ ης εξόφλησης  του παγίου.

3. Έχουμε την άποψη ότι έχετε δώσει εσείς τους τρόπους σωστής αντιμετώπισης του θέματος, σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο. Το θέμα της πιο εφικτής από τις δύο λύσεις που προτείνετε, αφορά το επιχειρείν, αλλά και την οικονομική δυνατότητα των εταίρων, συνεπώς είναι απόφαση που θα πρέπει να ληφθεί από αυτούς.


https://accountant-e.blogspot.com/


Τροποποιήσεις συμβάσεων εργασίας


1. Κάθε  ατομική σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου  σηματοδοτεί και  υποχρέωση χορήγησης νέας άδειας με συνέπεια να λαμβάνεται ως δεδομένο στην περίπτωση αυτή ότι ο εργαζόμενος διανύει κάθε φορά το 1 ο  ημερολογιακό έτος.  Για τον καθορισμό του ημερολογιακού έτους που διανύει ο εργαζόμενος  και  κατ’ επέκταση των ημερών αδείας που δικαιούται ,  λαμβάνεται υπόψη η τελευταία στον ίδιο εργοδότη σύμβαση ορισμένου χρόνου. Ευνόητο είναι ότι στην περίπτωση αυτή με κάθε λήξη  σύμβασης ορισμένου χρόνου υποβάλλεται στο Π.Σ. «Εργάνη» το έντυπο Ε7 και με κάθε έναρξη σύμβασης ορισμένου χρόνου υποβάλλεται κατά τα γνωστά το Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης (Ε3 Αναγγελία Πρόσληψης και Ε4 Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού Νέας Πρόσληψης).

Δεν ασκεί  δηλαδή επιρροή  εν προκειμένω, ο αριθμός των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και η αρχική ημερομηνία έναρξης της σχέσης εργασίας. Αν όμως οι ανανεώσεις των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου γίνονται  άτυπα και χωρίς να υποβάλλεται για κάθε μια λήξη το  έντυπο Ε7 και για κάθε μια έναρξη το Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης Ε3-Ε4, τότε προφανώς  για τον καθορισμό του ημερολογιακού έτους που διανύει ο εργαζόμενος  και  κατ’ επέκταση των ημερών αδείας που δικαιούται ,  λαμβάνεται υπόψη η  αρχική ημερομηνία  έναρξης της σύμβασης εργασίας.

Στην Εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας 3392/2005 ορίζονται τα εξής: «Με το άρθρο 1 , του Ν.3302/2004 αντικαθίσταται η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Α.Ν.539/1945, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 2 του Ν.1346/1983 και αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 13 τον Ν.3227/2004 και επαναφέρεται το «ημερολογιακό έτος» ως βάση χορήγησης της ετήσιας άδειας με αποδοχές των εργαζομένων. Παράλληλα, διευκρινίζεται πλήρως και συμπληρώνεται η διαδικασία λήψης της άδειας κατά τα δύο πρώτα ημερολογιακά έτη της εργασιακής σχέσης του μισθωτού. Ειδικότερα, με τη νέα παράγραφο 1α στον Α.Ν.539/1945, προβλέπεται ότι όλοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι συνδέονται με σύμβαση ή σχέση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, δικαιούνται να λάβουν ετήσια άδεια με αποδοχές από την έναρξη της απασχόλησής τους σε συγκεκριμένη υπόχρεη επιχείρηση. Η άδεια αυτή χορηγείται από τον εργοδότη αναλογικώς (ποσοστό) με βάση το χρονικό διάστημα που απασχολήθηκε ο εργαζόμενος στον εργοδότη αυτό στο διάστημα ενός ημερολογιακού έτους.»

2. Στην περίπτωση σύναψης διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου στον ίδιο εργοδότη , ως χρόνος έναρξης της σύμβασης και καθορισμού του χρόνου διάρκειας του εργασιακού έτους στο πλαίσιο υπολογισμού του επιδόματος ασθενείας που πρέπει να χορηγήσει ο εργοδότης (του  ενός μηνός ή του μισού μήνα) ,κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 657 και 658 του ΑΚ, νοείται η ημερομηνία πρόσληψης κατά την πρώτη  συναφθείσα σύμβαση εργασίας.

3. Ο εργαζόμενος  που  απασχολείτο με σύμβαση εργασίας  αορίστου χρόνου και αποχώρησε  οικειοθελώς,  ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια της σύμβασης αυτής, εάν προσληφθεί  εκ νέου στον ίδιο εργοδότη ( ακόμη και  σε σύντομο χρονικό διάστημα  έστω και μικρότερο των 45 ημερών) με σύμβαση ορισμένου χρόνου, η νέα σύμβαση εργασίας λογίζεται ως  αυτοτελής και ως  ημερομηνία πρόσληψης  λαμβάνεται αυτή της  τελευταίας συναφθείσας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου.



1. Κάθε  ατομική σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου  σηματοδοτεί και  υποχρέωση χορήγησης νέας άδειας με συνέπεια να λαμβάνεται ως δεδομένο στην περίπτωση αυτή ότι ο εργαζόμενος διανύει κάθε φορά το 1 ο  ημερολογιακό έτος.  Για τον καθορισμό του ημερολογιακού έτους που διανύει ο εργαζόμενος  και  κατ’ επέκταση των ημερών αδείας που δικαιούται ,  λαμβάνεται υπόψη η τελευταία στον ίδιο εργοδότη σύμβαση ορισμένου χρόνου. Ευνόητο είναι ότι στην περίπτωση αυτή με κάθε λήξη  σύμβασης ορισμένου χρόνου υποβάλλεται στο Π.Σ. «Εργάνη» το έντυπο Ε7 και με κάθε έναρξη σύμβασης ορισμένου χρόνου υποβάλλεται κατά τα γνωστά το Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης (Ε3 Αναγγελία Πρόσληψης και Ε4 Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού Νέας Πρόσληψης).  Δεν ασκεί  δηλαδή επιρροή  εν προκειμένω, ο αριθμός των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και η αρχική ημερομηνία έναρξης της σχέσης εργασίας. Αν όμως οι ανανεώσεις των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου γίνονται  άτυπα και χωρίς να υποβάλλεται για κάθε μια λήξη το  έντυπο Ε7 και για κάθε μια έναρξη το Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης Ε3-Ε4, τότε προφανώς  για τον καθορισμό του ημερολογιακού έτους που διανύει ο εργαζόμενος  και  κατ’ επέκταση των ημερών αδείας που δικαιούται ,  λαμβάνεται υπόψη η  αρχική ημερομηνία  έναρξης της σύμβασης εργασίας.  Στην Εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας 3392/2005 ορίζονται τα εξής: «Με το άρθρο 1 , του Ν.3302/2004 αντικαθίσταται η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Α.Ν.539/1945, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 2 του Ν.1346/1983 και αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 13 τον Ν.3227/2004 και επαναφέρεται το «ημερολογιακό έτος» ως βάση χορήγησης της ετήσιας άδειας με αποδοχές των εργαζομένων. Παράλληλα, διευκρινίζεται πλήρως και συμπληρώνεται η διαδικασία λήψης της άδειας κατά τα δύο πρώτα ημερολογιακά έτη της εργασιακής σχέσης του μισθωτού. Ειδικότερα, με τη νέα παράγραφο 1α στον Α.Ν.539/1945, προβλέπεται ότι όλοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι συνδέονται με σύμβαση ή σχέση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου, δικαιούνται να λάβουν ετήσια άδεια με αποδοχές από την έναρξη της απασχόλησής τους σε συγκεκριμένη υπόχρεη επιχείρηση. Η άδεια αυτή χορηγείται από τον εργοδότη αναλογικώς (ποσοστό) με βάση το χρονικό διάστημα που απασχολήθηκε ο εργαζόμενος στον εργοδότη αυτό στο διάστημα ενός ημερολογιακού έτους.»  2. Στην περίπτωση σύναψης διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου στον ίδιο εργοδότη , ως χρόνος έναρξης της σύμβασης και καθορισμού του χρόνου διάρκειας του εργασιακού έτους στο πλαίσιο υπολογισμού του επιδόματος ασθενείας που πρέπει να χορηγήσει ο εργοδότης (του  ενός μηνός ή του μισού μήνα) ,κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 657 και 658 του ΑΚ, νοείται η ημερομηνία πρόσληψης κατά την πρώτη  συναφθείσα σύμβαση εργασίας.  3. Ο εργαζόμενος  που  απασχολείτο με σύμβαση εργασίας  αορίστου χρόνου και αποχώρησε  οικειοθελώς,  ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια της σύμβασης αυτής, εάν προσληφθεί  εκ νέου στον ίδιο εργοδότη ( ακόμη και  σε σύντομο χρονικό διάστημα  έστω και μικρότερο των 45 ημερών) με σύμβαση ορισμένου χρόνου, η νέα σύμβαση εργασίας λογίζεται ως  αυτοτελής και ως  ημερομηνία πρόσληψης  λαμβάνεται αυτή της  τελευταίας συναφθείσας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου.

Κυριακή 12 Απριλίου 2020

Κλειδάριθμος μέσω SMS και email - Η νέα διαδικασία για την απόδοση κλειδαρίθμου στο Taxis


Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση  Α.1082/2020 σχετικά με την εγγραφή νέων χρηστών και επανεγγραφή χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TAXISnet.

Άρθρο 1
Διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet

Για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr), στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.

Στην ίδια αίτηση ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ είτε, σε περίπτωση φυσικών προσώπων, και εξ αποστάσεως, μέσω κινητού τηλεφώνου και e-mail.

Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση, τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτησή του, καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής, με τον οποίο συνεργάζεται.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ως ανωτέρω, ο φορολογούμενος δεν δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως, αλλά μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ.

Σε περίπτωση παραλαβής του κλειδαρίθμου από τη Δ.Ο.Υ, ο φορολογούμενος λαμβάνει σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η
ημερομηνία και η ώρα υποβολής της αίτησης καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής.


Άρθρο 2
Αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.

Ο φορολογούμενος μεταβαίνει στο τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για Φυσικό Πρόσωπο, ή αποκλειστικά στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για μη Φυσικό Πρόσωπο, για την έγκριση της αίτησής του. Απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για Φυσικό πρόσωπο, ή του νομίμου εκπροσώπου, εφόσον πρόκειται για μη Φυσικό Πρόσωπο.

Απαιτούμενο στοιχείο για την παραλαβή του κλειδαρίθμου είναι ο Α.Φ.Μ. και το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) του Φυσικού Προσώπου ή του νομίμου εκπροσώπου του μη Φυσικού Προσώπου, το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Εξαιρούνται της αυτοπρόσωπης παρουσίας, τα Φυσικά Πρόσωπα για τα οποία ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο (ανήλικο, φορολογικό εκπρόσωπο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), καθώς και για τις μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις της ΕΕ. Για τα Φυσικά Πρόσωπα που εκ του νόμου εκπροσωπούνται, προσέρχεται ο εκπρόσωπός τους, τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του μη Φυσικού Προσώπου, αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής, προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία εγγραφής χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών. Εφόσον η αίτηση εγκριθεί, εκδίδονται δυο βεβαιώσεις, εκ των οποίων στη μια αναγράφεται ο κλειδάριθμος και χορηγείται στον φορολογούμενο, η δε δεύτερη, στην οποία δεν αναγράφεται ο κλειδάριθμος, υπογράφεται από τον φορολογούμενο ή το πρόσωπο που παρέλαβε τη βεβαίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω, και τηρείται σε
ειδικό φάκελο στο αρχείο της Δ.Ο.Υ.

Για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαδικασία ολοκληρώνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, χωρίς τη διαμεσολάβηση Δ.Ο.Υ. Δεν απαιτείται, επίσης, προσέλευση σε Δ.Ο.Υ. για την ειδική κατηγορία των αλλοδαπών συναλλασσόμενων με τα Τελωνεία, οι οποίοι δεν υποχρεούνται να έχουν Α.Φ.Μ., αλλά αριθμό EORI, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΑΥΟ 5024905/3083/Α0019/30.06.2009. Ο κλειδάριθμος αποστέλλεται στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία δηλώθηκε στην αίτηση εγγραφής.


Άρθρο 3
Παραλαβή από φυσικά πρόσωπα κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως

Για την παραλαβή του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, ελέγχεται η ταυτότητά του μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΙΒΑΝ ΑΦΜ», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει στην αίτηση εγγραφής του και, σε περίπτωση ταύτισης, ακολουθεί η διασταύρωση των εξής:

Α) Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου» με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος.
Στην περίπτωση αυτή, τα στοιχεία της αίτησης Α.Φ.Μ., τύπος και αριθμός ταυτότητας και αριθμός κινητού τηλεφώνου διασταυρώνονται ηλεκτρονικά μέσω ασφαλούς σύνδεσης με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος και μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ ή ο ΑΔΤ ταυτότητας και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρία στο Μητρώο πελατών της. Προς τον σκοπό αυτό, θεσπίζεται με την παρούσα έννομη, υποχρέωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να προβαίνουν στην αναγκαία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους.

ή

Β) Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος.

Στην περίπτωση αυτή, διασταυρώνονται μέσω διαλειτουργικότητας τα στοιχεία της αίτησης (ο Α.Φ.Μ. και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου) με αυτά που διαθέτουν οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών. Μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών.

Για την ανάγκη υλοποίησης των ελέγχων δημιουργούνται από την ΑΑΔΕ οι ακόλουθες εφαρμογές διαλειτουργικότητας:
i) «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα και
ii) «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα.

Οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών χρησιμοποιούν τα στοιχεία που τους διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση της διαδικασίας επαλήθευσης των στοιχείων των φορολογουμένων/υποψηφίων χρηστών, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγράφουν τα διαβιβασθέντα δεδομένα από τα αρχεία τους.

Σε περίπτωση επιβεβαίωσης της κατοχής του συγκεκριμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου από τον φορολογούμενο κατά τα προαναφερόμενα, το σύστημα TAXISnet αποστέλλει αυτόματα: με ηλεκτρονικό μήνυμα στο e-mail που συμπληρώθηκε από τον υποψήφιο στην αίτηση εγγραφής, το πρώτο μέρος του κλειδαρίθμου και μέσω sms, το δεύτερο μέρος του κλειδαρίθμου

Σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης των απαιτούμενων στοιχείων για την εξ' αποστάσεως εγγραφή του φορολογούμενου, ο φορολογούμενος ακολουθεί την εναλλακτική διαδικασία για την αυτοπρόσωπη παραλαβή του κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.


Άρθρο 4
Ενεργοποίηση Λογαριασμού Χρήστη (User Account)

Ο λογαριασμός του φορολογούμενου (χρήστη του TAXISnet) ενεργοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση τριών (3) κωδικών: του ονόματος χρήστη (username) και του κωδικού πρόσβασης (password) που συμπλήρωσε ο φορολογούμενος κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής του καθώς και του κλειδαρίθμου, τον οποίο παρέλαβε είτε αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. είτε μέσω sms και e-mail, κατά τα προαναφερόμενα.
Κατά τη διαδικασία ενεργοποίησης, το σύστημα TAXISnet ζητά από τον χρήστη να αλλάξει τον αρχικό του κωδικό πρόσβασης (password), για λόγους ασφάλειας.


Άρθρο 5
Διαδικασία επανεγγραφής

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος απωλέσει τον κωδικό πρόσβασης, η ανάκτησή του γίνεται με τη χρήση του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση που έχει απωλέσει και τον κλειδάριθμο, πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής και ακολουθείται η ως άνω διαδικασία.

Άρθρο 6
Έναρξη ισχύος και μεταβατικές διατάξεις.

1. Oι ρυθμίσεις της παρούσας δεν επηρεάζουν τους υφιστάμενους χρήστες του TAXISnet.
2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εφαρμόζεται για όλες τις αιτήσεις εγγραφής νέων χρηστών του TAXISnet και για τις αιτήσεις επανεγγραφής που υποβάλλονται εφεξής.
3. Για τις εκκρεμείς, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας, αιτήσεις, οι φορολογούμενοι δύνανται είτε να παραλάβουν αυτοπροσώπως τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ, είτε να υποβάλουν νέα αίτηση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, για την απόδοση του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως.
4. Η ΠΟΛ.1178/2010 (ΦΕΚ 1916 Β'/9.12.2010) εφαρμόζεται συμπληρωματικά, για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται ειδικά στην παρούσα.

 Τα 5 βήματα για την απόκτηση κλειδαρίθμου ηλεκτρονικά

1. Συμπληρώνω τα πεδία

Συμπληρώστε υποχρεωτικά τα πεδία, που σημειώνονται με αστερίσκο (*). Σε περίπτωση, που επιθυμείτε να λάβετε τον κλειδάριθμο ηλεκτρονικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε υποχρεωτικά και τα πεδία, που σημειώνονται με (**).

2. Αποκτώ username και password

Username: Πρέπει να αποτελείται από 3-20 λατινικούς χαρακτήρες ή νούμερα. Πατώντας το εικονίδιο  το πεδίο συμπληρώνεται αυτόματα με μια προτεινόμενη τιμή.

Κωδικός (password): Πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 8 χαρακτήρες και να περιέχει τουλάχιστον 1 αριθμητικό χαρακτήρα, 1 κεφαλαίο αλφαβητικό χαρακτήρα, 1 πεζό αλφαβητικό χαρακτήρα και 1 ειδικό χαρακτήρα.

3. Επιβεβαιώνω e-mail και κινητό τηλέφωνο

Στο πεδίο email συμπληρώστε το προσωπικό σας email, το πεδίο χαρακτήρες εικόνας και μετά πατήστε «Επιβεβαίωση e-mail». Στο e-mail που θα λάβετε, θα βρείτε τον Κωδικό επιβεβαίωσης e-mail.

Τα πεδία τηλεφώνου δέχονται ψηφία χωρίς κενά και παύλες. Επιπλέον, για διεθνείς αριθμούς γίνεται δεκτό το σύμβολο + στην αρχή του αριθμού.

4. Τι πρέπει να συμπληρώσω για να λάβω τον κλειδάριθμο ηλεκτρονικά

Για την ηλεκτρονική αποστολή κλειδαρίθμου θα πρέπει να συμπληρωθούν τα πεδία τύπος και αριθμός ταυτότητας, ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού, Κινητό τηλέφωνο και Πάροχος κινητού. Τέλος επιλέξτε τη σχετική Δήλωση – Γνωστοποίηση. Στο πεδίο Χαρακτήρες εικόνας συμπληρώστε τους χαρακτήρες, που διακρίνετε στην εικόνα. Εάν οι χαρακτήρες δεν είναι ευδιάκριτοι πατήστε το για να δοκιμάσετε μια άλλη εικόνα.

Υποβολή: Πατώντας "Υποβολή", οι τιμές που συμπληρώσατε στα πεδία θα ελεγχθούν ως προς την εγκυρότητά τους. Σε περίπτωση μη ορθής συμπλήρωσης, θα εμφανιστεί κατάλληλο μήνυμα λάθους δίπλα στο αντίστοιχο πεδίο. Σε περίπτωση επιτυχημένης εισαγωγής η αίτηση εγγραφής σας θα καταχωρηθεί.

Επιστροφή: Πατώντας "Επιστροφή", θα μεταβείτε στο βήμα 1 της διαδικασίας εγγραφής.

5. Πως λαμβάνω τον κλειδάριθμο ηλεκτρονικά

Εφόσον επιβεβαιωθεί η ταυτότητά σας και ο ΙΒΑΝ του τραπεζικού λογαριασμού σας και πιστοποιηθεί ότι είστε κάτοχος του κινητού τηλεφώνου που έχετε δηλώσει θα λάβετε τον κλειδάριθμό σας σε δύο τμήματα:
  • το πρώτο τμήμα, ψηφίων (συμπεριλαμβάνονται και οι παύλες) θα σας αποσταλεί στο επιβεβαιωμένο email σας
  • το δεύτερο τμήμα, πέντε (5) ψηφίων, θα σας αποσταλεί στο κινητό που δηλώσατε.
Συμπληρώνετε το σύνολο των ψηφίων που λάβατε στο email και το κινητό σας τηλέφωνο με την παραπάνω σειρά (πρώτο μέρος από το email, δεύτερο μέρος από το κινητό) χωρίς κενό μεταξύ τους και έχετε διαθέσιμο τον κλειδάριθμό σας.

Εάν για οποιοδήποτε λόγο αποτύχει η αποστολή του κλειδαρίθμου σε εσάς με τον παραπάνω τρόπο, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 (Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων) ή επικοινωνήστε με τη ΔΟΥ σας για να εξυπηρετηθείτε με προγραμματισμένη επίσκεψη σας στη ΔΟΥ. Μπορείτε να βρείτε τα email και τηλέφωνα επικοινωνίας των ΔΟΥ εδώ


https://www1.aade.gr/registration/chooseRegistrationType.htm


https://accountant-e.blogspot.com/