Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023

Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Τροποποίηση διαδικασίας

 

Με το άρθρο 47 του νόμου Ν.5073/2023 του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ» ορίζεται ότι η επιλογή των συζύγων για την υποβολή χωριστών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ισχύει όχι μόνο για το πρώτο έτος που αφορά, αλλά και για τα επόμενα φορολογικά έτη, μέχρι να ανακαλέσουν οι ίδιοι την επιλογή τους, αρχής γενομένης από την επιλογή υποβολής χωριστής δήλωσης για το φορολογικό έτος 2023, η οποία θα ισχύει και για τα επόμενα έτη μέχρι ανάκλησης αυτής.

Συγκεκριμένα, μέχρι και για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2022 ίσχυε ότι η φορολογική δήλωση δύναται να υποβάλλεται χωριστά, εφόσον ένας τουλάχιστον εκ των συζύγων το επιλέξει, με ανέκκλητη δήλωσή του για κάθε φορολογικό έτος μέχρι την 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της δήλωσης. Η επιλογή αυτή είναι δεσμευτική ως προς το φορολογικό έτος που αφορά και για τον άλλο σύζυγο.

Πότε το εισόδημα από Βραχυχρόνια Μίσθωση ακινήτων θεωρείται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα

 

Με τα άρθρα 27 – 29 του Ν.5073/2023, ο νομοθέτης, τροποποιεί και εξειδικεύει την έννοια της βραχυχρόνιας μίσθωσης, οριοθετώντας την βάσει ημερών μίσθωσης (έως 60 ημέρες ανά μίσθωση). Αφαιρεί με τον νόμο και συγκεκριμένα από το άρθρο 39Α του Ν.4172/2013 περί Κ.Φ.Ε. τη φράση «οικονομία του διαμοιρασμού» και το συγκεκριμένο άρθρο έχει πλέον τίτλο «Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων». Το αυτό πραγματοποιεί και στις παραγράφους 1 και 2 του ιδίου άρθρου, ενώ την παράγραφο 3 την διαγράφει, ι και το άρθρο 39Α αναδιαμορφώνεται.

Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 39Α τίθεται ως προϋπόθεση, για να θεωρηθεί εισόδημα από ακίνητη περιουσία, η απόκτησή του από βραχυχρόνια μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων.

Τέλος, ως ουσιαστική αλλαγή που επιφέρει ο νόμος, είναι η διαφοροποίηση της πηγής εισοδήματος, όσον αφορά την βραχυχρόνια μίσθωση περισσοτέρων των δύο (2) ακινήτων, όπου το εισόδημα από ακίνητη περιουσία, μετατρέπεται σε εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, με υποχρέωση του φορολογούμενου για έναρξη άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας, τήρηση φορολογικών αρχείων σύμφωνα με τον Ν. 4308/2014 περί Ε.Λ.Π. και υποχρέωση ασφάλισης του εκμισθωτή. Ουσιαστικά, ανεξάρτητα πλέον της παροχής τουριστικών υπηρεσιών πλην κλινοσκεπασμάτων (καθαριότητα, πρωϊνά, Wi-Fi κλπ.), εξομειούται ο εκμισθωτής τριών ή περισσοτέρων ακινήτων, όσον αφορά τη φορολογική μεταχείριση, με οποιαδήποτε εν τοις πράγμασι τουριστική – ξενοδοχειακή μονάδα.

Το επίμαχο σημείο του άρθρου, όπως θα ισχύσει, αναφέρει ότι «Σε περίπτωση που παρέχονται οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες, το εισόδημα αυτό αποτελεί εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα του άρθρου 21 του παρόντος. Ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα λογίζεται και το εισόδημα που αποκτούν από βραχυχρόνια μίσθωση φυσικά πρόσωπα τα οποία εκμισθώνουν τρία (3) ή περισσότερα ακίνητα.

2. Το εισόδημα που αποκτάται από νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτου, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 111 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240), θεωρείται εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα.».

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023

Πρόστιμα για συναλλαγές με μετρητά άνω των 500 ευρώ και εκπρόθεσμες δηλώσεις του άρθρου 47Α


Παρακάτω παραθέτουμε τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 54 του Ν.4987/2022 πριν και μετά τις τροποποιήσεις που επέρχονται με το άρθρο 6 του νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ»:

Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

Η απασχόληση εργαζομένου σε περισσότερες εταιρείες του ίδιου Ομίλου

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 Ένας όμιλος επιχειρήσεων χαρακτηρίζεται από τη συγκέντρωση και οργάνωση κεφαλαίου κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να υφίστανται μεν περισσότερα αυτοτελή νομικά πρόσωπα, αλλά να τελούν υπό τον έλεγχο μιας δεσπόζουσας εταιρίας και να συμμετέχουν σε ένα ενιαίο οικονομικό σύνολο. Μολονότι αποτελούν δηλαδή μια οικονομική ενότητα, εντούτοις είναι νομικά διασπασμένη. Η διάρθρωση αυτή ενός ομίλου εταιρειών, δύναται να δημιουργήσει ερμηνευτικά και πρακτικά ζητήματα, που άπτονται του εργατικού δικαίου και κυρίως αφορούν σε περιπτώσεις, κατά τις οποίες αν και ο μισθωτός έχει συνάψει σύμβαση εργασίας με μία εταιρία του ομίλου, η εργασιακή του δύναμη αξιοποιείται από περισσότερες. Τίθεται εμποδών επομένως το ερμηνευτικό ζήτημα, αν ο όμιλος εταιριών δύναται να θεωρηθεί ενιαίος εργοδότης ή αν οι επί μέρους εταιρείες συνιστούν τον κοινό εργοδότη. Αυτό ακριβώς απασχόλησε τον Άρειο Πάγο στην απόφασή του 10/2018, το περιεχόμενο της οποίας επιλύει με σαφήνεια το ερμηνευτικό ζήτημα.

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

Πληρωμές IRIS: Υποχρεωτική αποδοχή από 1/1/2024

Σύμφωνα με τα άρθρα 45-47 του νέου νόμου Ν.5072/2023, ορίζεται το νέο πλαίσιο αποδοχής πληρωμών με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής για ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες με επαγγελματικό λογαριασμό.

Όπως ορίζει το άρθρο 122 του ιδίου νόμου, η έναρξη ισχύος των άρθρων 46 και 47 αρχίζει από τις 1/1/2024.

Συγκεκριμένα:

  • Άρθρο 45

Ορισμός υπηρεσιών άμεσης πληρωμής - Προσθήκη περ. ιθ) στο άρθρο 62 του ν. 4446/2016

Στο άρθρο 62 του ν. 4446/2016 (Α’ 240), περί ορισμών, προστίθεται περ. ιθ) ως εξής: «ιθ) Ως «υπηρεσίες άμεσης πληρωμής» ορίζονται οι υπηρεσίες πληρωμών που επιτρέπουν τη μεταφορά πίστωσης, κατά το άρθρο 4 του ν. 4537/2018 (Α’ 84), η οποία μπορεί να εκτελείται σε εικοσιτετράωρη βάση, οποιαδήποτε ημερολογιακή ημέρα του έτους, με άμεσο ή σχεδόν άμεσο διακανονισμό.»

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023

Υποχρεωτικά POS παντού από το νέο έτος

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο πρέπει να ενταχθεί το 100% της οικονομίας – Υποχρεωτικό το IRIS για όλους τους επαγγελματίες - Όλη η απόφαση για τη χρήση τερματικών αποδοχής καρτών από 35 δραστηριότητες - Σε όσους δεν συμμορφώνονται θα επιβάλλονται πρόστιμα έως 1.500 ευρώ κατά περίπτωση.

Στην επέκταση των τερματικών POS σε 35 (ΚΑΔ) κλάδους της ελληνικής οικονομίας προχωράει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από την 1η Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης, καλύπτεται πλέον το 100% της οικονομικής δραστηριότητας και αμέσως μετά την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου θα δημοσιοποιηθούν οι όροι και τα πρόστιμα σε όσους δεν συμμορφωθούν.

Στην απόφαση θα προβλέπεται η υποχρέωση όλων των επαγγελματιών να τηρούν επαγγελματικούς λογαριασμούς και να δέχονται όλα τα μέσα πληρωμής, όπως και το IRIS. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλονται πρόστιμα που θα φθάνουν τα 1.500 ευρώ κατά περίπτωση.

Κατ’ εξαίρεση ορίζεται ότι για το χρονικό διάστημα από 1.2.2024 έως και 1.3.2024 αναστέλλεται η επιβολή προστίμου στους νέους υπόχρεους εφόσον αποδεδειγμένα έχουν προμηθευτεί τερματικά αποδοχής καρτών έως και 31.1.2024 και αναμένουν την εγκατάστασή του.

Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης και έχουν επεξεργαστεί η ΑΑΔΕ, το ΥΠΕΘΟ αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης, από την 1η Ιανουαρίου (και σε όσους δεν έχει εγκατασταθεί το τερματικό, ενεργοποίηση εντός του Φεβρουαρίου) θα πρέπει να διαθέτουν POS, μεταξύ άλλων, οι ταξιτζήδες, όσοι δραστηριοποιούνται στις ασφάλειες ζωής, στις λαϊκές αγορές, οι μεσίτες και οι ασφαλιστικοί πράκτορες στις αγοραπωλησίες ακινήτων κ.λπ. Οπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών, με την επέκταση των POS αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα τα δηλωθέντα εισοδήματα. Για παράδειγμα, εξηγούν, σήμερα ένας ιδιοκτήτης άδειας ταξί δηλώνει μέσα ακαθάριστα έσοδα 28.540 ευρώ και καθαρά κέρδη 3.726 ευρώ. Με την υποχρεωτική εγκατάσταση POS, το μεγαλύτερο τμήμα των πολιτών θα πληρώνει με κάρτα. Οπως επίσης και στις λαϊκές αγορές. Η εξέλιξη αυτή θα φέρει στην επιφάνεια ένα μεγάλο τμήμα των πραγματικών τους εισοδημάτων, τόσο τα ακαθάριστα όσο και τα καθαρά. 

«Παράπλευρες απώλειες» λόγω τεκμαρτού εισοδήματος

Κινδυνεύουν με πέναλτι φόρου για e-αποδείξεις και χάνουν επιδόματα

Το τεκμαρτό εισόδημα θα λαμβάνεται υπόψη από τον Ιανουάριο του 2024 για τη χορήγηση προνοιακών και κοινωνικών επιδομάτων. Παράλληλα για τη χρήση του 2023, που εκπνέει στα τέλη του μήνα, οι επαγγελματίες, οι ατομικές επιχειρήσεις και οι αυτοαπασχολούμενοι θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις ίσες με το 30% του τεκμαρτού εισοδήματος. Σε διαφορετική περίπτωση επί της διαφοράς (απαιτούμενου ποσού και τεκμαρτού) θα επιβάλλεται πέναλτι φόρου με συντελεστή 22%.

Δηλαδή, στην περίπτωση που κάποιος επαγγελματίας με έξι χρόνια λειτουργίας δήλωνε 5.000 ευρώ, υποχρεούνταν να έχει αποδείξεις ύψους 1.500 ευρώ. Για τη χρήση του 2023 (δήλωση 2024) θα πρέπει να παρουσιάζει αποδείξεις που ανέρχονται στο ποσό των 3.276 ευρώ (10.920 που είναι το τεκμαρτό εισόδημα x 30%). Στην περίπτωση που οι αποδείξεις είναι λιγότερες και συγκεκριμένα 1.500 ευρώ, θα πληρώσει επιπλέον φόρο 390,72 ευρώ.

Επίδομα 500 ευρώ κάθε μήνα σε παππούδες - γιαγιάδες για να φροντίζουν τα εγγόνια τους

«Νταντάδες της γειτονιάς» μπορούν να γίνουν οι γιαγιάδες και οι παππούδες εφόσον το επιθυμούν, με επίδομα 500 ευρώ για να κρατούν τα εγγόνια τους

Το πρόγραμμα Νταντάδες της Γειτονιάς που έχει ξεκινήσει και έχουν ήδη γίνει εκατοντάδες αιτήσεις από γονείς αφορά πλέον τις γιαγιάδες που φροντίζουν τα εγγόνια τους.

Οι γιαγιάδες και οι παππούδες που μπορούν να παρακολουθήσουν την διαδικτυακή εκπαίδευση για να γίνει η πιστοποίηση τους μπορούν να ενταχθούν στο μητρώο επιμελητών, να συνεχίσουν να φροντίζουν τα εγγόνια τους και να πληρώνονται 500 ευρώ.

Αναλυτικότερα οι γονείς μπορούν να επιλέξουν:

- μία Νταντά από το Μητρώο Επιμελητών
- να εντάξουν στο μητρώο επιμελητών τη νταντά που επιθυμούν εκείνοι- να εντάξουν στο μητρώο των επιμελητών τη γιαγιά ή τον παππού ή όποιο άλλο συγγενικό πρόσωπο φροντίζει τα παιδιά.

Όποιος/α δεν κατέχει κάποιον τίτλο σπουδών μπορεί να υποβάλλει αίτηση, καθώς έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης διαδικτυακής εκπαίδευσης για τους υποψήφιους Επιμελητές/τριες, υπό την προϋπόθεση ότι κατέχει τίτλο σπουδών τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

Το τελικό σχέδιο στη φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών

Οριζόντια μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος το 2024 - Περιορίζεται κατά 50% το τεκμαρτό για πολύτεκνους, μονογονεϊκές, ανάπηρους

 Με μικρές αλλά ουσιαστικές διορθώσεις κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τη φορολόγηση των επαγγελματιών. Με βάση τα σχόλια των 2.800 επαγγελματιών και τις προτάσεις των φορέων, το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να περιορίσει στο ήμισυ το τέλος επιτηδεύματος που θα καταβληθεί το 2024, τη μείωση κατά 50% του τεκμαρτού εισοδήματος για μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία και πλήρη απαλλαγή για ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%.

Επίσης, στο τελικό κείμενο ξεκαθαρίζεται ότι το τεκμαρτό εισόδημα είναι μαχητό για όλους.

ΑΑΔΕ: Νέα ψηφιακή διαδικασία απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδάριθμου

Κανείς δεν υποχρεώνει έναν εργαζόμενο, ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις για να λάβει σύνταξη γήρατος, να παύσει να εργάζεται.

Με τη συνταξιοδότηση δεν επέρχεται αυτοδίκαια η λύση της σύμβασης εργασίας, ενώ παγίως η νομολογία δέχεται ότι η υποβολή από τον εργαζόμενο αίτησης για συνταξιοδότηση στον οικείο ασφαλιστικό φορέα, δεν υποδηλώνει σιωπηρή καταγγελία της σύμβασης εργασίας με υπαιτιότητά του, ούτε οικειοθελή του αποχώρηση, εφόσον εξακολουθεί να παρέχει τις υπηρεσίες του όπως και προ της υποβολής της σχετικής αιτήσεως συνταξιοδότησης.

Η σύμβαση εργασίας μπορεί να λυθεί, και όταν ο εργαζόμενος πληροί τις προϋποθέσεις για να λάβει σύνταξη γήρατος, είτε εκ μέρους του εργοδότη, στα πλαίσια έκφρασης του διευθυντικού του δικαιώματος, με την απομάκρυνση του εργαζόμενου από την εργασία του (απόλυση), είτε εκ μέρους του τελευταίου με οικειοθελή του αποχώρηση. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι που συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις για λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος, δύνανται είτε να αποχωρούν από μόνοι τους είτε να απομακρύνονται από την εργασία τους από τον εργοδότη τους, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση το 40% -και όσοι δεν είναι επικουρικά ασφαλισμένοι, το 50%- της αποζημίωσης που δικαιούνται με βάση τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για την περίπτωση της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας χωρίς προειδοποίηση από τον εργοδότη. Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης λαμβάνονται υπόψη οι τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα, πριν την λύση της σύμβασης εργασίας, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

17 Ερωτήσεις - Απαντήσεις για το φορολογικό νομοσχέδιο

1. Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή με ποιον τρόπο θα περιορίσει τη φοροδιαφυγή;

Η παρέμβασή μας είναι πολυεπίπεδη και περιλαμβάνει σειρά ρυθμίσεων, όπως η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές τους πρώτους μήνες του 2024, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, η καθολική επέκταση του myDATA, η ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, οι διατάξεις για το λαθρεμπόριο καυσίμων, για πιο διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους και διασταυρώσεις από την ΑΑΔΕ, ο περιορισμός της χρήσης των μετρητών στις συναλλαγές κ.λπ. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης και η εισαγωγή ενός νέου και δικαιότερου συστήματος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Τελικός μας στόχος, μέσω της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, είναι η ενίσχυση των δαπανών για την Παιδεία και την Υγεία, ξεκινώντας ήδη από το 2024. Και στο τέλος της διαδρομής περαιτέρω μείωση των φορολογικών συντελεστών.

2. Και γιατί δεν αξιοποιείτε τις νέες τεχνολογίες για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά εισάγετε αυτό το νέο σύστημα τεκμηρίων;

Αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες τόσο για τους ελεύθερους επαγγελματίες όσο και για τη φοροδιαφυγή σε σχέση με τον ΦΠΑ, για το λαθρεμπόριο κ.λπ. Ωστόσο, είναι ολοφάνερη ανάγκη, όταν οι 7 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες δηλώνουν εισόδημα κάτω από το εισόδημα του μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό και όταν ειδικά 170.000 ελεύθεροι επαγγελματίες (το 27%) δηλώνει συστηματικά τα τελευταία 5 χρόνια ζημιές, να υπάρξει μια παρέμβαση άμεσης απόδοσης με πνεύμα λογικής και δικαιοσύνης. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι παρόμοια συστήματα με αυτό που εισάγεται στη χώρα μας υπάρχουν σε χώρες, όπως η Γαλλία και η Ιταλία. Το νέο σύστημα έχει ως σημείο αναφοράς τον κατώτατο μισθό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί ένας ελεύθερος επαγγελματίας να έχει εισόδημα μικρότερο από έναν εργαζόμενο, που αμείβεται με τις κατώτατες αποδοχές, ενώ προβλέπει πιο ευνοϊκό καθεστώς για τις νεοσύστατες ατομικές επιχειρήσεις για τα πρώτα πέντε χρόνια δραστηριοποίησής τους, τους ανάπηρους, τους κατοίκους μικρών νησιών και οικισμών, τις μονογονεϊκές και πολύτεκνες οικογένειες κ.λπ.

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Ποιo θεωρείται διευθυντικό στέλεχος από την Επιθεώρηση Εργασίας;

Της Δρ. Ευαγγελίας Φασούλα, με τη συνεργασία του Γιώργου Δαλιάνη και της Νίκης Χατζοπούλου

Μία επιχείρηση απασχολεί ανάμεσα στους εργαζόμενούς της και διευθυντικά στελέχη, που συνήθως διαθέτουν εξειδίκευση στον τομέα τους και ιδιαίτερα προσόντα. Τα διευθυντικά στελέχη που απασχολούνται σε μία επιχείρηση είναι μεν εργαζόμενοι από πλευράς εργατικού δικαίου, ωστόσο υπόκεινται σε ένα ιδιαίτερο καθεστώς από πλευράς εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας. Πώς αντιμετωπίζονται σε έναν έλεγχο από την Επιθεώρηση Εργασίας τα άτομα που εργάζονται πέραν του νομίμου ωραρίου;

Ένα από τα πλέον καίρια ζητήματα για τη λειτουργία της επιχείρησης είναι η επιλογή και ο ορισμός των διευθυντικών στελεχών της, που έχουν πολύ σημαντικό και ίσως καθοριστικό ρόλο για την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων της. Μάλιστα, η ποιότητα και η κατάρτιση των διευθυντικών στελεχών μιας επιχείρησης αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξή της πάνω σε σταθερά θεμέλια.

Πολύ συχνά ανακύπτει αμφιβολία για το εάν ένας εργαζόμενος με αυξημένες αποδοχές, αλλά και ευθύνες, διαθέτει την ιδιότητα του διευθυντικού στελέχους, όχι τόσο από πλευράς οργανωτικής δομής της επιχείρησης όπου απασχολείται, αλλά κυρίως από πλευράς νομοθεσίας. Ο χαρακτηρισμός ή μη ενός εργαζόμενου ως διευθυντικού στελέχους έχει ως συνέπεια τη μη εφαρμογή στην περίπτωση αυτού των περιορισμών του ωραρίου.

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Από 1η Ιανουαρίου οι πληρωμές μόνο μέσω IRIS

 Η ρύθμιση αυτή προβλέπεται σε διάταξη νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή 

Από την 1η Ιανουαρίου 2024 όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι τηρούν επαγγελματικό λογαριασμό, δέχονται υποχρεωτικά πληρωμές του συστήματος IRIS.

Το άρθρο 46 του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, φέρνει την ενεργοποίηση του μέτρου πολύ νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, όπως είχε ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης και αφορούσε ενεργοποίηση της διάταξης από την 1η Δεκεμβρίου 2024.

Οι πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS γίνονται εύκολα μέσα σε δευτερόλεπτα από τον κινητό των καταναλωτών χωρίς καμία προμήθεια για συναλλαγές έως 500 ευρώ.

Το σύστημα IRIS

Το σύστημα IRIS μπαίνει στην καθημερινότητα καταναλωτών και όλων των ελευθέρων επαγγελματιών σε λιγότερο από ενάμιση μήνα, ανοίγοντας το δρόμο για συναλλαγές έως 500 ευρώ χωρίς χρεώσεις για τους επαγγελματίες, με τις πληρωμές να εκτελούνται άμεσα ακόμα και χωρίς τη χρήση τηλεφωνικού αριθμού.

Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Φαρμακείου. Νέο Φαρμακείο

Χορήγηση Άδειας Ίδρυσης Φαρμακείου

Άδεια ίδρυσης φαρμακείου χορηγείται:

  • σε φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιδιότητα φαρμακοποιού,
  • σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα φαρμακοποιού και
  • σε συνεταιρισμούς μέλη της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ).

Η άδεια χορηγείται με απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου Περιφερειάρχη. Ο κάτοχος της άδειας μπορεί να λειτουργήσει φαρμακείο είτε ως ατομική επιχείρηση είτε ως εμπορική εταιρεία οποιασδήποτε μορφής, πλην αυτής της ανώνυμης εταιρείας. Με προεδρικό διάταγμα, μετά από πρόταση του Υπουργού Υγείας, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι περιορισμοί, η διαδικασία και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη χορήγηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου, καθώς και σχετικά με τη λειτουργία των φαρμακείων είτε ως ατομικών επιχειρήσεων είτε ως εμπορικών εταιρειών οποιασδήποτε μορφής, πλην της ανωνύμου εταιρείας.